Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bemowo czeka na tramwaje

Mariusz Gruza, Konrad Majszyk 15-12-2010, ostatnia aktualizacja 16-12-2010 11:32

W czwartek tramwajarze podpiszą umowę na nowe tory na Powstańców Śląskich. Poczekamy na nie do 2012 r. Wczoraj powinna zostać otwarta linia na Dywizjonu 303. Martwą budowę przykrył śnieg.

Po wyborach modernizacja torów na Boernerowo zamarła. „Dwudziestka” miała tędy jeździć po podwójnym torze – bez mijanek – od 15 grudnia. Tramwaje Warszawskie się nie wyrobiły.
autor: Darek Golik
źródło: Fotorzepa
Po wyborach modernizacja torów na Boernerowo zamarła. „Dwudziestka” miała tędy jeździć po podwójnym torze – bez mijanek – od 15 grudnia. Tramwaje Warszawskie się nie wyrobiły.
Dzięki 1,9 km nowych torów między Radiową a Górczewską przez całe Bemowo da się przejechać tramwajem z północy na południe. Przebudowa torowiska na Boernerowo pozwoli zlikwidować większość jednotorowego odcinka i tzw. mijanki.
źródło: Życie Warszawy
Dzięki 1,9 km nowych torów między Radiową a Górczewską przez całe Bemowo da się przejechać tramwajem z północy na południe. Przebudowa torowiska na Boernerowo pozwoli zlikwidować większość jednotorowego odcinka i tzw. mijanki.

Ponad 1900 metrów torów wzdłuż Powstańców Śląskich – między Radiową i Górczewską – to pierwszy odcinek nowego torowiska w Warszawie od 2005 r., kiedy otwarto tory między pętlami Nowe Bemowo i Piaski.

W podpisaniu umowy wartej 48 mln zł z konsorcjum Tor-kar-sson i ZUE Kraków w ratuszu Bemowa weźmie w tym udział prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz i burmistrz dzielnicy Wojciech Dąbrowski.

Łopata w czerwcu

– Inwestycja będzie realizowana w formule „projektuj i buduj” – mówi Teresa Kotwica z Tramwajów Warszawskich. – Do maja chcemy mieć projekt. Pierwsza łopata zostanie wbita w czerwcu – zapowiada.

Tory pobiegną między jezdniami ul. Powstańców Śląskich – nad trasą ekspresową S8, której budowa właśnie dobiegła końca. Wykonawca wybuduje w sumie 10 nowych przystanków – przy Radiowej, Dywizjonu 303, Kazubów i ratuszu Bemowa (cztery stare zostaną rozebrane). Na wysokości Radiowej znajdzie się odcinek z trawą między torami. Przy Górczewskiej i Radiowej mają działać wydzielone tory do skrętów, żeby tramwaje się nie blokowały. Przy okazji wykonawca ma poszerzyć ul. Powstańców Śląskich dla aut między Wrocławską przy stacji Statoil i Radiową.

Tramwaje Warszawskie obiecywały, że nową trasą pojedziemy przed końcem 2011 roku. W kontrakcie zapisano jednak, że na projekt i budowę wykonawca będzie miał 15 miesięcy od dnia podpisania umowy. To znaczy, że na otwarcie linii poczekamy aż do 2012 roku.

Boernerowo opóźnione

To niejedyna opóźniona inwestycja Tramwajów Warszawskich. Zgodnie z zapowiedziami ratusza, od wczoraj tramwaje linii 20 powinny jeździć na Boernerowo po nowych torach wzdłuż ul. Dywizjonu 303 i Kaliskiego. Trasa została zamknięta w 2008 roku. Na większości odcinka powstał już drugi tor.

– Przed wyborami praca robotnikom aż paliła się w rękach. Teraz torowisko zasypane jest śniegiem – mówi pani Maria z ul. Dywizjonu 303. Tramwajarze tłumaczą, że winna jest pogoda. – Przeszkadza śnieg i mróz. Inwestycję realizujemy własnymi siłami. Nasze brygady potrzebne są w innych częściach miasta i nie mają czasu na budowę torów na Boernerowo – mówi Teresa Kotwica z Tramwajów Warszawskich.

Przedstawiciele spółki twierdzą, że ich brygady torowe mają teraz dyżury – np. na pl. Zawiszy, rondzie Waszyngtona i Kercelaku – żeby interweniować przy pękających szynach i zamarzających zwrotnicach.

Do zrobienia jest jeszcze m.in. odwodnienie torowiska, montaż słupów trakcyjnych i budowa przystanków. Tramwajarze twierdzą, że potrzebują co najmniej miesiąca z temperaturą powyżej 0 st. C. Na tory możemy poczekać aż do wiosny 2011 r.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane