Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

„Za ile” tramwaj na Pragę

Konrad Majszyk 26-12-2010, ostatnia aktualizacja 27-12-2010 10:38

Pięć firm chce na przystankach na Trasie W-Z i Targowej montować 40 elektronicznych tablic. Zaczną działać przed Euro 2012.

autor: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa

Tablice będą podobne do tych na przystankach w Al. Jerozolimskich. Mają stanąć na Trasie W-Z między Cmentarzem Wolskim i Dworcem Wileńskim oraz na Targowej i Zielenieckiej, między pomnikiem „czterech śpiących” i Stadionem Narodowym. Wyczytamy na nich podawane w czasie rzeczywistym informacje, za ile minut przyjedzie tramwaj.

Jak podają Tramwaje Warszawskie, zamówienie obejmie montaż tablic informacyjnych na 40 przystankach oraz dostawę 150 modułów GPS dla pojazdów i oprogramowanie.

System ma zostać w pełni zintegrowany z tym działającym w Al. Jerozolimskich (dziś obejmuje 28 przystanków i 240 wagonów tramwajowych). Założenie jest takie, że nowe urządzenia będą się wymieniały informacjami z tymi w Al. Jerozolimskich.

– Z 14 firm w trybie negocjacji wybraliśmy pięć – mówi Teresa Kotwica z Tramwajów Warszawskich. – W grudniu przedstawimy im nasze szczegółowe wymagania techniczne. Umowę chcemy podpisać na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku. Wykonawca będzie miał 12 miesięcy na dostawę. System ma działać przed Euro 2012.

System tablic w Al. Jerozolimskich w 2008 roku dostarczył szwajcarski Ascom za 8,2 mln zł. Jego skuteczność się poprawiła, ale wciąż jest obiektem krytyki. Z powodu błędów w pozycjonowaniu GPS zdarza się, że na tablicach nie widać podjeżdżających na przystanki tramwajów albo te „wyprzedzają się” na trasie. Często zamiast godziny odjazdu tramwaju pojawia się napis „prognoza niedostępna”.

Tramwajarze zaznaczają, że wśród pięciu wyłonionych do negocjacji oferentów nie znalazła się firma, która wykonała stare tablice. Do warunków przetargu dopisano m.in. mechanizmy, które umożliwią bieżącą kontrolę prawdziwości informacji pokazywanych na tablicach. Do 2016 roku tablice mają być zamontowane na 500 przystankach.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane