Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Budowa dróg: z rozpędu i bez hitów

Konrad Majszyk 02-01-2011, ostatnia aktualizacja 03-01-2011 22:13

2011 rok upłynie w Warszawie pod znakiem kończenia wielkich inwestycji drogowych. Mimo oszczędności żadna nie jest zagrożona. Ale tych nowych będzie jak na lekarstwo.

Inwestycje drogowe w 2011 roku: Inwestycje GDDKiA. 1. S8 (Konotopa – Powązkowska) – otwarcie w I 2011. 2. Trasa Toruńska (Modlińska – Marki) – IV 2012. 3. S2 (Konotopa – lotnisko Okęcie) – IV 2012. 4. „elka” (Marynarska – lotnisko – Puławska) – IV2012. 5. S8 (fragment trasy Salomea – Wolica) – 04.2012. Inwestycje ZMID. 6. most Północny – wiosna 2012. 7. wiadukty na Andersa – X 2011. 8. Al. Jerozolimskie/Łopuszańska – VI 2011. 9. Cybernetyki i 17 Stycznia – VIII 2011. 10. Modlińska nad Kanałem Żerańskim – VI 2011.  11. Wybrzeże Szczecińskie – IV 2011. 12. wiadukty na Marsa  – VI 2012 13. Nowolazurowa – 2012. 14. Górczewska (Lazurowa – granica Warszawy) – 2012. 15. Łodygowa – 2012.
źródło: Życie Warszawy
Inwestycje drogowe w 2011 roku: Inwestycje GDDKiA. 1. S8 (Konotopa – Powązkowska) – otwarcie w I 2011. 2. Trasa Toruńska (Modlińska – Marki) – IV 2012. 3. S2 (Konotopa – lotnisko Okęcie) – IV 2012. 4. „elka” (Marynarska – lotnisko – Puławska) – IV2012. 5. S8 (fragment trasy Salomea – Wolica) – 04.2012. Inwestycje ZMID. 6. most Północny – wiosna 2012. 7. wiadukty na Andersa – X 2011. 8. Al. Jerozolimskie/Łopuszańska – VI 2011. 9. Cybernetyki i 17 Stycznia – VIII 2011. 10. Modlińska nad Kanałem Żerańskim – VI 2011. 11. Wybrzeże Szczecińskie – IV 2011. 12. wiadukty na Marsa – VI 2012 13. Nowolazurowa – 2012. 14. Górczewska (Lazurowa – granica Warszawy) – 2012. 15. Łodygowa – 2012.
Co noc latarnie świecą się na nie oddanym jeszcze odcinku trasy S8
autor: Dudek Jerzy
źródło: Fotorzepa
Co noc latarnie świecą się na nie oddanym jeszcze odcinku trasy S8

Od miesiąca na otwarcie czeka 10,4 km trasy S8 między Konotopą i Powązkowską. Na wydatek 206 mln zł za każdy kilometr Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad mogła pozwolić sobie w 2008 r. Teraz – nie ma mowy.

Schowana za żółto-zielonymi ekranami trasa S8 to element tzw. obwodnicy ekspresowej. GDDKiA buduje na terenie Warszawy jeszcze trzy jej inne elementy, które mają być „przejezdne” w kwietniu 2012 roku:

- Trwa modernizacja Trasy Toruńskiej od mostu Grota-Roweckiego do Marek za 869 mln zł

- trwa budowa fragmentu południowej obwodnicy z Konotopy (to węzeł z autostradą A2 do lotniska Okęcie) za 908 mln zł

- trwa budowa kawałka południowej obwodnicy i Trasy N-S – w kształcie litery „L” – między Marynarską, lotniskiem i Puławską za 1 mld 294 mln zł. 

– W sumie daje to rekordowe wydatki, których jeszcze nigdy na terenie Warszawy nie ponosiliśmy. Bo nigdy nie budowaliśmy w stolicy aż tyle – twierdzi Małgorzata Tarnowska z mazowieckiej GDDKiA .

Niestety, wiele wskazuje na to, że w ciągu najbliższych lat już takich wydatków nie będzie. Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk ogłosił plan radykalnych cięć inwestycji drogowych w latach 2011 – 2015. Drogowcy dopiero pod naciskiem opinii publicznej zgodzili się wysupłać 188 mln zł na niespełna kilometrowy fragment wylotówki na Kraków (część trasy Salomea – Wolica), którego budowa ma ruszyć wiosną.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych też będzie w tym roku głównie kończył trwające inwestycje. Wiosną na budowę mostu Północnego przypłynie z Gdyni 160-metrowe przęsło, dzięki któremu uda się wreszcie spiąć oba brzegi Wisły. Bo warta 977 mln zł inwestycja ma już pół roku „poślizgu”.

Widmo opóźnienia wisi też nad odbudową wiaduktów na Andersa, z których pierwszy miał zacząć działać w październiku ubiegłego roku (pojedziemy nim najwcześniej w styczniu). Z powodu konfliktu ze spółdzielnią Świt do sierpnia przedłuży się też budowa wiaduktu łączącego Cybernetyki i 17 Stycznia.

Czy coś będzie na czas? Drogowcy przekonują, że jak w zegarku odbywa się warta 160 mln zł budowa trzypoziomowego węzła u zbiegu Al. Jerozolimskich z Łopuszańską. Planowane otwarcie odbędzie się w czerwcu.

Z nowych inwestycji czeka nas: budowa pierwszego odcinka Nowolazurowej między Al. Jerozolimskimi i ul. Chrościckiego za 123 mln zł (tuż przed sylwestrem ZMID otworzył oferty w przetargu); budowa kosztem 71 mln zł dwóch z czterech wiaduktów Marsa.

Pod znakiem zapytania stoi poszerzenie Górczewskiej od Lazurowej do granic miasta. Powód – problemy z gruntami.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane