Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Coraz więcej sygnalizatorów S-2

jbg 13-01-2011, ostatnia aktualizacja 13-01-2011 16:43

Na pięciu warszawskich skrzyżowaniach zamontowano sygnalizatory warunkowego wjazdu na skrzyżowanie S-2, czyli zielone strzałki.

Sygnalizatory już funkcjonują w ciągu Alej Jerozolimskich
źródło: ZDM
Sygnalizatory już funkcjonują w ciągu Alej Jerozolimskich

Sygnalizatory już funkcjonują w ciągu Alej Jerozolimskich na skrzyżowaniach z ulicą Żelazną, z ulicą Emilii Plater i z ulicą Kruczą oraz na rondach Romana Dmowskiego i Generała Charlesa de Gaulle'a.

Przetarg na montaż sygnalizatorów S-2 w Zintegrowanym Systemie obejmował także modernizację sygnalizacji świetlnej na Powiślu. Tam, obok montażu zielonych strzałek, czeka nas wymiana komór sygnalizatorów oraz zmiana technologii podświetlania sygnału z żarówki na podświetlenie ledowe.

Montaż zielonych sygnalizatorów S-2 wzdłuż Wisłostrady jest uzależniony od wyniku przetargu na wdrożenie nowego projektu organizacji ruchu na Wisłostradzie, który zakłada podniesie prędkości jazdy do 70 km/h. Przy czym, prędkość w tunelu pod Wybrzeżem Kościuszkowskim zostanie pozostawiona na dotychczasowej prędkości 50 km/h.

Od dwóch tygodni trwa wgrywanie nowego oprogramowania Systemu. Prace w terenie mają się już na ukończeniu. Do obecnego obszaru zostało podłączone 41 skrzyżowań. Oznacza to, że ZSZR obejmie 78 krzyżówek. Nie będzie to jednak rozszerzenie "pełnowartościowe", bowiem niektóre skrzyżowania będą funkcjonować bez podglądu z kamer, zaś łączność z Centrum Zarządzania Ruchem będzie zapewniona nie światłowodem lecz za pomocą łączy komórkowych w technologii GPRS. Obecnie trwa kalibracja sygnalizacji, wgrywanie i sprawdzanie poprawności programów, które będą sterować sygnalizacją na następujących ciągach komunikacyjnych i skrzyżowaniach:

1. Radzymińska od Gorzykowskiej do Krynoliny

2. Jana Rosoła od Indiri Ghandi do Józefa Ciszewskiego

3. Wolska od Skierniewickiej do Józefa Sowińskiego

4a. al. Komisji Edukacji Narodowej od Wałbrzyskiej do al. Wilanowskiej

4b. al. Komisji Edukacji Narodowej od Belgradzkiej do Metra Natolin

5. Marymoncka - od Przy Agorze do Szpitala Bielańskiego

6. al. Jana Pawła II od Dzikiej do al. Solidarności

7. Zwycięzców od Francuskiej do Wału Miedzeszyńskiego

8. Plac Bankowy - 3 sygnalizacje

9. Marcina Kasprzaka i generała Józefa Bema

10. Al. Jerozolimskie - Mieczysława Grzymały-Sokołowskiego

11. Płochocińska - Płytowa

12. Koszykowa - Williama Lindleya

13. Puławska - rotmistrza Witolda Pileckiego.

Koszt montażu sygnalizatorów S-2 wyniesie ok. 600.000 zł, zaś rozszerzenie Systemy będzie kosztować ZDM blisko 1.4 mln zł.

ZDM

Najczęściej czytane