Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Do Krakowa inną drogą

Konrad Majszyk 16-01-2011, ostatnia aktualizacja 17-01-2011 13:11

Drogowcy przypomnieli sobie, że w ciągu ostatnich 20 lat powstało w Warszawie kilka tras. Poprawiają nieaktualne drogowskazy w 24 miejscach na terenie miasta.

źródło: ZDM

W Warszawie nie ma sensu patrzeć na znaki. Poruszam się na pamięć, a przyjezdnym polecam korzystanie z GPS – mówi zawodowy kierowca Wojciech Rudzki.

Już niedługo. Bo w całym mieście trwa montaż zielono-biało-czerwonych tzw. drogowskazów typu E – m.in. na rondzie „Radosława”, w al. Jana Pawła II, przy ul. Popiełuszki, pl. Zawiszy, w Al. Jerozolimskich. – Tablice, które w wielu miejscach jeszcze wiszą, odzwierciedlały stary układ drogowy Warszawy. To zaniedbanie, które naprawiamy – mówi rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich Urszula Nelken.

Duża część warszawskich tablic kierunkowych pochodzi z lat 70. ubiegłego wieku. Znaki nie uwzględniają wybudowanych w ciągu ostatnich 20 lat tras, np. al. Prymasa Tysiąclecia i Trasy Siekierkowskiej.

To m.in. po naszych tekstach drogowcy ogłosili w ubiegłym roku przetarg na demontaż starych drogowskazów i ustawienie nowych. Początkowo mieli wymienić tylko ich treść. Po bliższych oględzinach okazało się, że rusztowania nad jezdniami są zrujnowane i też wymagają wymiany. Treść nowych tablic zaakceptowało Biuro Drogownictwa i Komunikacji. Na czym polegają zmiany? Np. drogowskazy, które do Krakowa kierowały dotychczas kierowców przez Towarową, pl. Zawiszy i Grójecką, teraz zaproponują drogę przez Wolską do al. Prymasa Tysiąclecia – żeby wyprowadzić ruch z centrum.

ZDM ustawia znaki w porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Dlatego uwzględniają one gotową trasę S8 Konotopa – Powązkowska (otwarcie za kilka dni) czy też S2 Konotopa – Puławska, która ma być otwarta przed Euro 2012.

Drogowcy wciąż mają problem z dojazdami do lotniska. Na starych znakach mamy obok siebie lotnisko Okęcie i Chopina. Nawet po ustaleniu przez Państwowe Porty Lotnicze nazwy Lotnisko Chopina na nowych tablicach wciąż panuje bałagan – mamy „lotnisko” albo „port lotniczy” i „Chopina” albo „F. Chopina”. Nowe tablice są ocynkowane, stworzone są na podkładzie aluminiowym. Na życzenie ZDM napisy naniesiono na folię odblaskową – widoczną w nocy i przy ostrym słońcu. Wymiana tablic odbywa się w związku z przygotowaniami do Euro 2012.

Gdzie staną nowe tablice 1. rondo „Radosława” – 4 znaki 2. Kercelak (al. Solidarności – Leszno – Wolska – Towarowa) – 7 znaków 3. plac Zawiszy – 3 znaki 4. ul. ks. Popiełuszki – 1 znak 5. Trakt Brzeski – 4 znaki 6. skrzyżowanie Połczyńskiej z Powstańców Śląskich – 4 znaki 7. al. Prymasa Tysiąclecia (okolice Obozowej i Kasprzaka) – 13 tablic 8. skrzyżowanie al. Krakowskiej z 17 Stycznia – 3 znaki 9. al. Żwirki i Wigury – 1 znak (w rejonie ul. 17 Stycznia) 10. skrzyżowanie Sobieskiego i Witosa – 4 znaki 11. ul. Wawelska – 12 znaków 12. Trasa Łazienkowska – 3 znaki 13. ul. Czecha – 4 znaki 14. ulice Marsa i Żołnierska – 8 znaków 15. ul. Strażacka – 3 znaki 16. Trakt Brzeski przy ul. 1. Praskiego Pułku – 4 znaki 17. ul. Okuniewska – 3 znaki 18. ul. Radzymińska w rejonie Łodygowej – 3 znaki 19. most Śląsko-Dąbrowski – 1 znak

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane