Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

PKP Stadion: kolejarska ruina do remontu

Konrad Majszyk 02-02-2011, ostatnia aktualizacja 03-02-2011 08:27

Wojewoda wydał pozwolenie na budowę torów i peronów stacji PKP Stadion. Prace ruszą na wiosnę. Inwestycja ma być gotowa przed Euro 2012.

źródło: materiały prasowe

Na zaniedbanym przystanku PKP Stadion kolejarze obiecują wyremontować perony i obskurne przejście podziemne. Nad peronami pojawią się charakterystyczne daszki, które będą nawiązywały wyglądem do pobliskiego Stadionu Narodowego.

Wymiany doczekają się tory na odcinku 1,3 km.Decyzja wojewody Jacka Kozłowskiego ma rygor natychmiastowej wykonalności. To znaczy, że spółka PKP Polskie Linie Kolejowe może rozpoczynać przebudowę, nie czekając na uprawomocnienie się decyzji. Kolejarze są już do tego przygotowani.

– Umowa z wykonawcą zostanie podpisana na początku przyszłego tygodnia. Koszt inwestycji to ponad 50 mln zł – mówi Robert Kuczyński z PKP PLK.Żeby zmniejszyć hałas, na odcinku ok. 500 m wybudowane zostaną ekrany akustyczne. Modernizacji doczekają się też trzy wiadukty kolejowe: nad Targową i Zamoyskiego oraz wjazdem do Narodowego Centrum Sportu – przy Sokolej.

Jednocześnie centrala PKP – to już inna kolejarska dyrekcja – modernizuje budynek dworca osobowego (odwołany prezes Andrzej Wach nazywał go „dworczykiem”).

Niestety, przystanek PKP Stadion nie będzie połączony bezpośrednim tunelem dla pieszych ze stacją metra Stadion. Wykonawca drugiej linii metra wystąpił w tej sprawie do PLK, ale kolejarze nie zgodzili się na żadne ustępstwa w celu skoordynowania inwestycji. W efekcie pasażerowie będą chodzili między stacjami na powierzchni – pod prowizorycznym daszkiem.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane