Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Zapętleni przy Centralnym

Konrad Majszyk 16-02-2011, ostatnia aktualizacja 17-02-2011 10:08

Od dzisiaj nie działa pętla autobusowa przy Dw. Centralnym. Ratusz przeniósł przystanki dla 46 linii. Teraz autobusy stają na Emilii Plater, al. Jana Pawła II i w Al. Jerozolimskich

Autobusy wyruszają teraz z ul. Emilii Plater, al. Jana Pawła II  i Al. Jerozolimskich. ZTM pogrupował linie nocne odjeżdżające w danym kierunku, np. na Mokotów, Wolę, Pragę itd. Radzimy odnaleźć swoją linię na mapce. Dzięki temu unikniemy bieganiny wokół Dworca Centralnego. Więcej na www.ztm.waw.pl.
źródło: Życie Warszawy
Autobusy wyruszają teraz z ul. Emilii Plater, al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskich. ZTM pogrupował linie nocne odjeżdżające w danym kierunku, np. na Mokotów, Wolę, Pragę itd. Radzimy odnaleźć swoją linię na mapce. Dzięki temu unikniemy bieganiny wokół Dworca Centralnego. Więcej na www.ztm.waw.pl.
źródło: ZTM
źródło: ZTM

W nocy ze środy na czwartek na pętli przy Złotych Tarasach – przy największym dworcu kolejowym w Polsce – zapanowała dezorientacja. Pasażerowie linii nocnych zauważyli, że nie działa „pętla matka”, skąd we wszystkie strony Warszawy wyruszają autobusy „N”. I tak będzie już co najmniej do połowy maja.

Skrócenie i rozrzucenie

W związku z zamieszaniem na Centralnym Zarząd Transportu Miejskiego skrócił trasy trzech linii. Autobusy 502 i 514 skróciły trasy do stacji metra Politechnika. Linia 119 jeździ do pętli Rakowiecka-Kościół. Jak dojechać do centrum? ZTM sugeruje pasażerom „119” wysiadkę na przystanku Spacerowa i skorzystanie z autobusów linii 131, 422, 501 albo 519. Pozostałe linie dzienne i nocne muszą zmieścić się wokół dworca – na Emilii Plater, w al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskich. Szczegóły przedstawiamy na mapce, z którą radzimy uważnie się zapoznać.

46 linii zmieniło trasy w związku z zamknięciem pętli przy Dworcu Centralnym i Złotych Tarasach

Największe zamieszanie czeka pasażerów linii nocnych. Żeby zmniejszyć chaos, ZTM pogrupował linie odjeżdżające w poszczególne strony – na Ochotę, Wolę, Mokotów, obie Pragi i Żoliborz. Problem w tym, że wszystkie wyruszają dokładnie o jednej porze. Jeśli ktoś pomyli przystanek, to nie będzie miał czasu na poprawkę. Kolejny autobus przyjedzie za pół godziny. W okolicach Dworca Centralnego dyżurują informatorzy w odblaskowych kamizelkach. Znajdziemy ich na przystankach i w punkcie informacji kolejowej na dworcu. Niestety, tylko w dzień.

– W dzień? Największe problemy będą w nocy. Ta pętla to główny punkt dla autobusów „nocników”. Na dodatek wielu pasażerów linii nocnych wraca podchmielonych. Oni się pogubią! – twierdzi Marek Olszewski, który zadzwonił do nas z Mokotowa.

– Informatorzy nie mogą pracować całą dobę. Poza tym Dworzec Centralny wraz z okolicą został dobrze oznakowany. Pasażerowie się odnajdą – mówi rzecznik ZTM Igor Krajnow.

Kolejarz uszczelni płytę

W czasie zamknięcia pętli pracująca dla PKP firma PORR wymieni elewację dworca od strony Złotych Tarasów. Uszczelni też instalację pod jezdniami, z powodu których woda zalewa świeżo wyremontowane powierzchnie. To kolejny cios w pasażerów. Pół roku temu ZTM skierował autobusy wokół Dworca Centralnego uciążliwymi objazdami w związku z remontem Emilii Plater. PKP nie koordynują zmian z miastem. Koszt remontu Centralnego to 47 mln zł.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane