Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Szwajcarskie pieniądze na pociągi dla WKD?

Konrad Majszyk 23-02-2011, ostatnia aktualizacja 24-02-2011 09:18

Warszawska Kolej Dojazdowa odbierze w listopadzie pierwszy z 14 zamówionych pociągów. Tymczasem spółka szykuje się do zakupu sześciu kolejnych.

źródło: materiały prasowe

Zakup sześciu pociągów miałby zostać dofinansowany z tzw. Funduszu Szwajcarskiego, czyli bezzwrotnej pomocy przyznanej przez Szwajcarię krajom „nowej” UE. Wniosek WKD jest właśnie rozpatrywany przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.

– Jeśli kwestia dofinansowania zostanie rozstrzygnięta na naszą korzyść, w ciągu kilku tygodni jesteśmy w stanie ogłosić przetarg na nowy tabor – mówi Krzysztof Kulesza z WKD.

W marcu 2010 roku WKD podpisała kontrakt z PESĄ Bydgoszcz na 14 pociągów za 281 mln zł. Każdy z nich zabierze ok. 500 pasażerów (120 z nich na miejscach siedzących). Składy mają po 60 metrów długości. Pierwszy ma dotrzeć do Warszawy w listopadzie tego roku, a ostatni – we wrześniu roku 2012.

Według portalu Rynek Kolejowy, w razie nieudanej próby pozyskanie pieniędzy z Funduszu Szwajcarskiego, WKD może zamówić z wolnej ręki dwa dodatkowe pociągi w ramach kontraktu z PESĄ.

Sześć nowych pociągów WKD ma być jednosystemowych. Będą dostosowane tylko do napięcia 3 tys. woltów, na które ma zamiar przejść WKD po dostawie 14 pociągów dwusystemowych.

WKD jeździ posiada dziś 31 składów EN-94 Pafawagu z 1972 roku (wymagają wymiany) i jeden skład PESY z 2004 roku.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane