Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

SISKOM: „Nie” dla podwyżek cen biletów

szyp 09-03-2011, ostatnia aktualizacja 10-03-2011 12:04

– Zachowanie atrakcyjnych cen biletów jest konieczne, jeśli miasto chce powstrzymać wzrost liczby samochodów w już i tak zakorkowanej stolicy – twierdzi Jakub Adamski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, które dziś składa w tej sprawie pismo do prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz.

 Według SISKOM-u zbyt dużo autobusów dubluje trasy metra, tramwajów i kolei, a zbyt mało jeździ buspasami
autor: Danuta Matloch
źródło: Fotorzepa
Według SISKOM-u zbyt dużo autobusów dubluje trasy metra, tramwajów i kolei, a zbyt mało jeździ buspasami

Zamiast sięgania do kieszeni pasażera stowarzyszenie proponuje lepsze wykorzystywanie pieniędzy przeznaczanych na transport.

Według SISKOM-u zbyt dużo autobusów dubluje trasy metra, tramwajów i kolei, a zbyt mało jeździ buspasami. – Skrócenie lub likwidacja tras tylko siedmiu linii, których droga w największym stopniu pokrywa się z komunikacją szynową, przyniosłoby oszczędności rzędu 10 mln zł – przekonuje Adamski. – A gdyby wprowadzić realny priorytet dla tramwajów, tak by średnia prędkość wzrosła z 15 do 25 km/h, wówczas będzie można oszczędzić na energii od 50 do 80 mln zł rocznie.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane