Prowizorka przed Euro
Ratusz przełożył remont skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich z ul. Chałubińskiego na przyszły rok. To kolejna inwestycja – oprócz praskich stacji metra – przesunięta na „tuż przed Euro 2012”.
Warszawiakom mocno daje się we znaki remont na skrzyżowaniu al. Niepodległości z ul. Nowowiejską. Z jego powodu al. Niepodległości jest zwężona, a tramwaje nie kursują między kinem Femina a Nowowiejską. Trwa też wymiana torów na odcinku do skrzyżowania przy Dw. Centralnym. Objazdy potrwają do 9 maja.
„Krzyżak” przełożony
To element zaplanowanej do 2013 roku modernizacji trasy tramwajowej wzdłuż al. Jana Pawła II, Chałubińskiego i al. Niepodległości – między pętlami: Piaski (przy ul. Broniewskiego) i Kielecka – przy Rakowieckiej. Jej częścią miała być też zaplanowana na ten rok modernizacja tramwajowego „krzyżaka” na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich z Chałubińskiego – przy Dw. Centralnym.
– Inwestycja została przełożona na przyszły rok – mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka. – Na ten rok i tak mamy zaplanowanych dużo tramwajowych remontów, z powodu których trudniej będzie poruszać się po mieście.
– Trzeba będzie wyłączyć ruch tramwajowy w Al. Jerozolimskich i na ul. Chałubińskiego. Potrzebujemy na to kilku dni – dodaje rzecznik koordynatora remontów Tomasz Kunert. – Remont został przełożony, bo w 2012 roku mamy lepszy układ długich weekendów. Ale który to będzie, jeszcze nie wiadomo – dodaje.
W ratuszu usłyszeliśmy nawet początkowo, że w grę wchodzi Boże Ciało! Tymczasem w przyszłym roku to święto wypadnie 7 czerwca. A już dzień później na Stadionie Narodowym odbędzie się mecz otwarcia z udziałem reprezentacji Polski. Dlatego bardziej prawdopodobny jest długi weekend majowy.
UEFA kontra druga linia
– Wymiana „krzyżaka” to nieskomplikowany “zabieg” – mówi Jan Jakiel ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. – Wierzę, że tramwajarze poradzą sobie z tym przed Euro 2012. Bardziej obawiam się drugiej linii metra, której harmonogram jest całkowicie nierealny – twierdzi.
UEFA wymaga od Warszawy, żeby do marca 2012 roku zapewnić pełną przejezdność okolic budowy stacji Stadion i Dw. Wileński. Tymczasem w tych dwóch miejscach prace się nawet nie rozpoczęły. Nie ma nawet pozwoleń na budowę.
Żeby TBM mogły przejść dalej, musi być gotowa stacja w stanie surowym. Czy w ciągu 11 miesięcy można ją zbudować?
– Absolutnie nie. Żeby nie paraliżować okolicy, UEFA może zażądać od władz Warszawy wstrzymania prac. Inny scenariusz to rozpaczliwy pośpiech, ale to odbije się na jakości inwestycji – mówi Jan Jakiel.
W metrze wciąż brakuje pozwoleń na budowę dla stacji Rondo ONZ, Świętokrzyska, Dw. Wileński, Powiśle i Stadion.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.