Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

SKM: kontrakt w pałacu, prezes w korku

Konrad Majszyk 18-04-2011, ostatnia aktualizacja 19-04-2011 11:31

Umowę na leasing sześciu nowych pociągów dla Szybkiej Kolei Miejskiej podpisały w poniedziałek władze Warszawy. Kilka z nich ma dojechać przed Euro 2012

źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe

Podpisanie kontraktu w Pałacu Ślubów opóźniło się o 40 minut, bo prezes firmy Newag Nowy Sącz Zbigniew Konieczek utknął w korku między Jankami i Raszynem.

Dostawy pociągów 35WE ma się zakończyć do lipca przyszłego roku. Władze Warszawy mają nadzieję, że część dostaw zakończy się przed Euro 2012.

Sto metrów to odpowiednik sześciu wagonów. Każdy pociąg będzie wyposażony w klimatyzację, elektroniczną informację pasażerską i kamery monitoringu. Stumetrowy skał może zabrać na pokład ponad 900 osób.

Pociągi dla SKM zostaną zakupione w formie leasingu. Miejska spółka SKM będzie spłacać tabor przez 15 lat. Najkorzystniejszą ofertę przedstawił producent Newag Nowy Sącz i bank  Millenium – 201 mln zł.

Według prezesa SKM Leszka Walczaka, dzięki nowemu uda nam się zastąpić siedem starych składów EN-57 wypożyczonych  m.in. od trójmiejskiej SKM. Pociągi mają jeździć na liniach S1 Pruszków-Otwock, S2 Dworzec Zachodni-Sulejówek Miłosna i S9 Dworzec Gdański-Legionowo.

W czerwcu, czyli miesiąc po czasie, do Warszawy mają dotrzeć pierwsze z 13 pociągów Elf zamówione przez SKM w firmie PESA Bydgoszcz do obsługi lotniska Chopina.

 

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane