Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Miasto bez Świętokrzyskiej

Konrad Majszyk 11-05-2011, ostatnia aktualizacja 12-05-2011 07:39

W okolicach Bożego Ciała ratusz zamknie na cztery lata Prostą i Świętokrzyską, a na trzy miesiące – Marszałkowską. Trwają prace nad wielkim planem objazdów dla Pragi. Powód – budowa metra.

*druga linia metra: siedem stacji, lata korków. Jak uniknąć korków? Ratusz radzi przesiąść się do komunikacji miejskiej (która od sierpnia zdrożeje). Latem trzeba będzie unikać okolic  ul. Prostej i Świętokrzyskiej. Objazd poprowadzi Płocką, Wolską i al. Solidarności (stąd al. Jana Pawła II albo Andersa, bo dalej Trasa W-Z będzie dla aut zamknięta). Można też jechać Al. Jerozolimskimi, Karolkową i Kasprzaka; tu korek murowany. Ratusz poleca kierowcom „duży” objazd: mostem Gdańskim i Słomińskiego.
źródło: Życie Warszawy
*druga linia metra: siedem stacji, lata korków. Jak uniknąć korków? Ratusz radzi przesiąść się do komunikacji miejskiej (która od sierpnia zdrożeje). Latem trzeba będzie unikać okolic ul. Prostej i Świętokrzyskiej. Objazd poprowadzi Płocką, Wolską i al. Solidarności (stąd al. Jana Pawła II albo Andersa, bo dalej Trasa W-Z będzie dla aut zamknięta). Można też jechać Al. Jerozolimskimi, Karolkową i Kasprzaka; tu korek murowany. Ratusz poleca kierowcom „duży” objazd: mostem Gdańskim i Słomińskiego.

Jeśli tylko będą obiecywane pozwolenia na budowę, ul. Prosta i Świętokrzyska zostaną zamknięte pod koniec czerwca – zapowiada rzecznik koordynatora remontów Tomasz Kunert.

Prosta pod parking

Według wojewody Jacka Kozłowskiego, komplet brakujących pozwoleń dla stacji ma być w czerwcu. Przewidywany przez ratusz termin startu utrudnień to długi weekend Bożego Ciała – między 23 i 26 czerwca.


Najlepiej będzie omijać cały odcinek między rondem Daszyńskiego i Nowym Światem. Prosta już dziś jest nieprzejezdna między Karolkową i rondem Daszyńskiego. W czerwcu ma zostać zamknięta na wysokości Miedzianej – w związku z budową wentylatorni. Powstanie rozkopana „wyspa” i dwa ślepe odcinki (po obu jej stronach). Ten między wentylatornią i Żelazną posłuży do parkowania. Z kolei między wentylatornią a rondem Daszyńskiego ruch będzie utrzymany – żeby zabłąkani kierowcy mogli wrócić do Towarowej. Drugie zamknięcie Prostej czeka nas między rondem ONZ a ul. Twardą.

Przez rondo ONZ przejedziemy, ale tylko wzdłuż al. Jana Pawła II. Co dalej? Świętokrzyska będzie zamknięta do Emilii Plater (ta ostatnia posłuży jako autobusowy objazd podczas wyłączenia co najmniej na trzy miesiące Marszałkowskiej – tutaj termin nie został jeszcze wyznaczony). Dalej zamknięty odcinek Świętokrzyskiej będzie się ciągnął aż do ul. Bagno, która w ubiegłym roku została przedłużona. Między Bagno i Marszałkowską powstanie parking.

Potem budowa będzie się ciągnąć obok NBP i Ministerstwa Finansów aż do Nowego Światu. Przejezdne będą poprzeczne ulice: Jasna, Mazowiecka i Czackiego, w rejonie których ratusz przewidział parkingi. Autobusy zamiast Świętokrzyską pojadą Grzybowską i Królewską, które zamienią się w buspasy.

Co z Pragą? Tajemnica

Nie wiadomo, co z prawym brzegiem rzeki. Według planów, budowlańcy mają zamknąć Sokolą przy stacji PKP Stadion. Skrzyżowanie Targowej z al. Solidarności obok „czterech śpiących” ma się zaś zamienić w otoczoną przez korki dziurę w ziemi. Od strony Marek i Targówka w kierunku mostu Śląsko-Dąbrowskiego mają przejeżdżać tylko autobusy. Skrajne pasy al. Solidarności w rejonie Szwedzkiej i Dw. Wileńskiego zamienią się w Parkuj i Jedź. Tramwaje jadące w stronę Starówki mają omijać plac budowy przez Ratuszową i Jagiellońską (niestety, wciąż brakuje obiecanego odcinka torów od al. Solidarności do pętli zoo).

Ratusz wciąż nie ujawnił, kiedy rozpocznie prace na Pradze. Budowa metra koliduje z organizacją Euro 2012, dla potrzeb którego Sokola i pl. Wileński powinny być w pełni przejezdne.

 

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane