Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Modernizacja linii Warszawa-Lublin ruszy w 2015?

ng 24-05-2011, ostatnia aktualizacja 24-05-2011 15:26

Kompleksowa modernizacja linii kolejowej Warszawa-Lublin może rozpocząć się w 2015 roku i zakończyć w ciągu trzech lat - poinformował prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański.

Po remoncie czas przejazdu na tej trasie ma się skrócić do godziny i 40 minut; obecnie to ponad 2,5 godziny.

- W tej chwili jest przygotowywane studium wykonalności, z własnych środków PLK - powiedział Szafrański na konferencji prasowej.

Ostateczne decyzje o terminie modernizacji linii z Lublina do Warszawy nie zostały jeszcze podjęte; mają być ogłoszone po wakacjach. Szafrański podkreślił, że to zadanie należy do priorytetowych z uwagi na stan techniczny linii. Przyznał, że jest on jeszcze "względnie dobry", ale w najbliższych latach może się pogarszać, zaś doraźne naprawianie torów jest bardziej kosztowne niż modernizacja.

- Będziemy optowali za tym, żeby tę linię kompleksowo zmodernizować - podkreślił.

- Jeżeli mielibyśmy zgodę ministra infrastruktury na ogłoszenie przetargu na dokumentację, to roboty budowlane mogłyby się rozpocząć w roku 2015; czas pełnej modernizacji to około 3 lata  - powiedział Szafrański.

Założenia przewidują, że po modernizacji pociągi na odcinku Lublin-Otwock mogłyby jeździć z prędkością 160 km/h, zaś między Otwockiem a Warszawą - 120 km/h. Na 27-kilometrowym odcinku między Otwockiem a Pilawą będzie dobudowany drugi tor. Obecnie jest tam tylko jeden, co uniemożliwia zwiększenie liczby pociągów na tej trasie.

Pytany o koszt modernizacji Szafrański odpowiedział, że nie został on jeszcze w studium wykonalności obliczony, ale biorąc pod uwagę inne modernizowane linie to można go oszacować na 3-3,5 mld zł.

PAP

Najczęściej czytane