Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Świętokrzyska i Sokola zamknięte

Konrad Majszyk 24-05-2011, ostatnia aktualizacja 25-05-2011 11:30

Za tydzień zamknięcie ul. Sokolej i zamiana następnego odcinka Grzybowskiej w buspas. Tydzień później odcięcie Świętokrzyskiej. To najnowsze decyzje w sprawie harmonogramu budowy drugiej linii.

*Budowa  stacji  Rondo Daszyńskiego. Stąd wystartują dwie tarcze TBM do drążenia tuneli.  Według  kontraktu,  inwestycja powinna się skończyć w październiku 2013 roku
autor: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa
*Budowa stacji Rondo Daszyńskiego. Stąd wystartują dwie tarcze TBM do drążenia tuneli. Według kontraktu, inwestycja powinna się skończyć w październiku 2013 roku

Ustalenia zapadły wczoraj podczas narady tzw. komitetu sterującego, czyli przedstawicieli władz miasta, Metra Warszawskiego i włosko-tureckiego wykonawcy drugiej linii metra między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim.

– Od tego lata budowa drugiej linii rozkręci się na dobre – mówi wiceprezydent Jacek Wojciechowicz. – Ten inwestycyjny samolot już kołuje w stronę pasa. Za chwilę wzbije się w powietrze – twierdzi.

Od soboty 4 czerwca na ul. Grzybowskiej zostanie wprowadzona organizacja ruchu dyskryminująca kierowców. Na kolejnym odcinku – od Towarowej do al. Jana Pawła II (rozważany jest też wariant do Marszałkowskiej) – samochody będą miały możliwość wjazdu, ale pod warunkiem opuszczenia ulicy na najbliższym skrzyżowaniu. W praktyce Grzybowska zamieni się w buspas – tylko autobusy przejadą nią na wprost.

Tego samego dnia ratusz planuje zamknąć ul. Sokolą obok Stadionu Narodowego. Objazd poprowadzi przez rondo Waszyngtona i al. Zieleniecką. W tym przypadku urzędnicy robią jednak zastrzeżenie.

– Termin dla Sokolej zależy od daty zakończenia prac na Wybrzeżu Szczecińskim obok stadionu – mówi dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. – Obie inwestycje muszą być zgrane. Jeśli Wybrzeże się opóźni, przesuniemy Sokolą o tydzień – wyjaśnia.

Od soboty 11 czerwca zacznie się etap budowy, który spowoduje tasiemcowe korki: zamknięcie Prostej i Świętokrzyskiej na większości odcinka między rondem Daszyńskiego i Nowym Światem. Przejezdne będą ulice poprzeczne: Towarowa, Żelazna, al. Jana Pawła II, Emilii Plater, Marszałkowska (ta zostanie zamknięta na trzy miesiące zapewne w wakacje), Jasna i Mazowiecka.

Najwcześniej w wakacje wykonawca rozkopie ul. Targową przy pomniku „czterech śpiących". Wtedy al. Solidarności będzie przejezdna na wprost tylko dla autobusów, a most Śląsko-Dąbrowski – zamknięty dla samochodów.

Ratusz planuje zamknięcia newralgicznych ulic, mimo że wciąż nie ma trzech pozwoleń na budowę – dla stacji Świętokrzyska, Stadion i Dworzec Wileński. Jak się dowiedzieliśmy, wojewoda Jacek Kozłowski ma wydać pozwolenie dla stacji Świętokrzyska w tym tygodniu.

Budowa centralnego odcinka drugiej linii pochłonie ponad 4,1 mld zł, a 210 wagonów do jej obsługi – ponad 1 mld zł. Z tej kwoty 2,7 mld zł zwróci Warszawie UE.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane