Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bez pętli przy Stadionie Narodowym

Konrad Majszyk 08-06-2011, ostatnia aktualizacja 09-06-2011 09:46

Ratusz wycofał się z budowy superpętli tramwajowej w al. Zielenieckiej. Powód – bałagan planistyczny i zarzucenie projektu „Stadion City” dla otoczenia areny narodowej.

Planowana pętla przy Stadionie Ratusz wycofał się z jej budowy
źródło: Życie Warszawy
Planowana pętla przy Stadionie Ratusz wycofał się z jej budowy

Przepadła kolejna inwestycja na Pradze. Futurystyczny przeszklony terminal tramwajowy przy al. Zielenieckiej miał powstać specjalnie na Euro 2012. Władze Warszawy obiecywały, że będzie elementem węzła komunikacyjnego: ze stacją metra Stadion (planowane otwarcie pod koniec 2013 roku) i przystankiem PKP Stadion (będzie odnowiony w tym roku).

– Nowa pętla przy Stadionie Narodowym nie powstanie. Badania ruchu wykazały, że do obsługi meczów Euro 2012 jest niepotrzebna – twierdzi dyrektor sekretariatu do spraw Euro 2012 Andrzej Cudak.

Urzędnicy powołują się na ustalenia z UEFA, według których al. Zieleniecka będzie otwarta dla tramwajów przed meczami na Stadionie Narodowym. W ich trakcie i po nich przejazd będzie niemożliwy – staną tu m.in. autokary z kibicami jednej z drużyn. Kibice opuszczający stadion mają być kierowani w dwie strony: do skrzyżowania z ul. Zamoyskiego przy Teatrze Powszechnym (i dalej do Targowej) i do ronda Waszyngtona, a potem na most Poniatowskiego.

Jak ustaliliśmy, zawinił bałagan planistyczny. Według pierwotnych planów po przyznaniu Polsce i Ukrainie organizacji mistrzostw, teren wokół areny Euro 2012 miał się zamienić w tzw. Stadion City – z hotelami, biurowcami i obiektami sportowymi. Na planach się skończyło. Miejscowy plan zagospodarowania do dziś jest niegotowy. Ratusz nie ma praw do dwóch kluczowych działek (nawet nie skontaktował się z właścicielami). W efekcie plany budowy Stadion City – wraz z superpętlą tramwajową – władze Warszawy wyrzuciły do kosza. Podczas Euro 2012 będzie tu pole i parking.

– Do Euro 2012 wymienimy za to szyny na dzisiejszej pętli Zieleniecka przy Teatrze Powszechnym i Wedlu – mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka.

Wokół Stadionu Narodowego Tramwaje Warszawskie zaplanowały szereg inwestycji:
∑ do 19 czerwca ma potrwać modernizacja torowisk na skrzyżowaniu Targowej z Kijowską

∑ od 20 czerwca do 24 lipca remont odcinka Targowej między Kijowską i Teatrem Powszechnym

∑ od 25 lipca wymiana rozjazdów przy Teatrze Powszechnym (potrwa do pięciu tygodni).

∑ od sierpnia do października remont al. Zielenieckiej między starą pętlą a rondem Waszyngtona.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane