Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Stolica korków do 2014 r.

Konrad Majszyk 09-06-2011, ostatnia aktualizacja 10-06-2011 16:47

Z powodu budowy drugiej linii metra od jutra czekają nas trzy lata bez ul. Świętokrzyskiej i Prostej. Latem zamknięcie Targowej.

źródło: Życie Warszawy
źródło: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
źródło: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy

Już dziś autobusy nocne pojadą ul. Grzybowską – zamiast Prostą i Świętokrzyską. Komisja do zamknięcia odcinka między rondem Daszyńskiego i Jasną zbierze się o godz. 23.30. Wyklejanie parkingów i ustawianie zakazów potrwa dwa dni. Zostaniemy bez Prostej i Świętokrzyskiej co najmniej do 2014 r.

Odcinek pod budowaną drugą linią metra nie zostanie zamknięty w całości. Wyłączone z ruchu będą:Dowiedz się więcej o objazdach

∑ ul. Prosta na wysokości Miedzianej i od Twardej do ronda ONZ

∑ Świętokrzyska na trzech odcinkach: między rondem ONZ i Emilii Plater, Emilii Plater i Marszałkowską oraz Marszałkowską i Jasną.

Kierowcy przejadą poprzecznymi ulicami: Żelazną, al. Jana Pawła II, Emilii Plater, Jasną, a jeszcze co najmniej przez kilka tygodni także Marszałkowską. Na „ślepych" odcinkach Prostej i Świętokrzyskiej powstaną parkingi – w pierwszym etapie na łączną liczbę 115 aut: ∑ dwa między rondami Daszyńskiego oraz ONZ (przedzielone budową wentylatorni) ∑ trzeci, największy, między ul. Bagno i Marszałkowską.

Ratusz odda ul. Grzybowską i Królewską komunikacji miejskiej – to będzie korytarz dla autobusów specjalnie do ominięcia Prostej i Świętokrzyskiej – rowerzystom, taksówkom i motocyklistom. Między Towarową i pl. Grzybowskim drogowcy pozostawią autom dojazd do posesji, ale pod warunkiem skręcenia – w lewo lub w prawo – na najbliższym skrzyżowaniu.

Gdzie mają się podziać kierowcy? Najlepiej do centrum autem w ogóle nie przyjeżdżać. Do czasu zamknięcia dla samochodów Trasy W-Z (sierpień) mogą próbować przejazdu al. Solidarności albo Al. Jerozolimskimi – w szczycie to jednak murowany korek. Ratusz poleca „duże objazdy" – na północy przez ul. Słomińskiego i most Gdański, a na południu Trasą Łazienkowską (chociaż w lipcu i sierpniu most Łazienkowski zostanie zwężony o połowę w związku z remontem).

Za miesiąc budowniczowie metra mają zamknąć kolejny odcinek Świętokrzyskiej: od Jasnej do Nowego Światu (będą dwa parkingi pośrodku Świętokrzyskiej: przed pl. Powstańców Warszawy i ul. Czackiego).

Na przełomie lipca i sierpnia ratusz wyłączy Targową w poprzek al. Solidarności przy „czterech śpiących", a most Śląsko-Dąbrowski zamknie dla aut.

Od jutra budowniczowie metra zajmą odcinek między rondem Daszyńskiego a ul. Jasną, a docelowo Nowym Światem. Można za to przejechać ulicami poprzecznymi (wyjątek: od sierpnia odpadnie przejazd Marszałkowską, która zostanie wyłączona z ruchu na co najmniej trzy miesiące). Radzimy uważnie przyjrzeć się mapie. Przez rondo Daszyńskiego, ul. Żelazną i Bagno samochody będą miały dojazd do tymczasowych parkingów wyznaczonych między odcinkami budowy. Jak sprawnie przejechać przez centrum? Im dalej od Świętokrzyskiej, tym większa szansa, że nam się to uda. Radzimy kierowcom bez potrzeby nie pchać się autem do centrum. Najszybszymi środkami transportu będą komunikacja miejska, rower i... własne nogi. Jak odnaleźć się w gąszczu objazdów? Na ulicach do wtorku dyżurują informatorzy ZTM w kolorowych kamizelkach. Można ich spotkać na rondach: Daszyńskiego i ONZ oraz skrzyżowaniach Świętokrzyskiej – z Marszałkowską i Nowym Światem. W dzielnicowych Wydziałach Obsługi Mieszkańców i Punktach Obsługi Pasażerów ZTM możemy wziąć za darmo broszury z mapami objazdów. Więcej o organizacji ruchu podczas budowy na stronach wwww.zw.com.pl i www.ztm.waw.pl.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane