Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Autem do centrum? To szaleństwo

Konrad Majszyk 09-06-2011, ostatnia aktualizacja 10-06-2011 18:30

Jazda samochodem przez centrum to fatalny pomysł podczas budowy metra. Władze Warszawy zachęcają do przesiadki do komunikacji miejskiej, w której od sierpnia... zdrożeją bilety.

źródło: Życie Warszawy

Tak dużej inwestycji nie da się przeprowadzić bez utrudnień w ruchu. Proszę warszawiaków o cierpliwość i proponuję korzystanie z komunikacji – mówi wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz. – Podwyżka biletów zniechęci ludzi? Bez przesady. Warszawa i tak jest pod tym względem jednym z tańszych miast w Polsce – upiera się.

Kręgosłupem autobusowych objazdów będą od soboty ulice Grzybowska i Królewska. Posłużą jako buspasowy objazd dla linii 105, 109, 125 i 178 podczas wyłączenia z ruchu Prostej i Świętokrzyskiej – między rondem Daszyńskiego i Jasną.

Zarząd Transportu Miejskiego zawiesi kursowanie linii 101, 150, 155, 360, 378, 407 i 506. Utworzy nowe: ∑ 109 z Bemowa przez Górczewską, Grzybowską i al. Jana Pawła II do Dworca Centralnego ∑ 128 ze Szczęśliwic przez ul. Żwirki i Wigury i Al. Jerozolimskie na Mariensztat ∑ 228 z centrum Reduta przez Bitwy Warszawskiej, a potem Żwirki i Wigury na Rakowiec.

Trasy zmienią linie: ∑ 105 pojedzie przez Grzybowską, Królewską i Krakowskie Przedmieście ∑ 118 ruszy przez pl. Trzech Krzyży, Al. Ujazdowskie i pl. Konstytucji do metra Politechnika ∑ 125: Nowym Światem, Królewską i Marszałkowską i al. Solidarności do Kercelaka ∑ 157: Grójecką, Kopińską, Białobrzeską i Opaczewską do pętli Szczęśliwice ∑ 160 zjedzie z al. Jana Pawła II tunelem obok Złotych Tarasów, żeby dotrzeć na pl. Grzybowski ∑ 171 z korektą na Bemowie: przez ul. Żołnierzy Wyklętych i Piastów Śląskich

∑ 174 ruszy Grzybowską i Królewską na pl. Piłsudskiego ∑ 178 ominie Świętokrzyską przez Grzybowską i Królewską ∑ 218 pojedzie Kazimierzowską, Rakowiecką, al. Niepodległości do pętli przy kościele Boboli ∑ 444: przez pl. Grzybowski do Krakowskiego Przedmieścia i Nowego Światu ∑ 501 skrócona ze Stegien do Dworca Centralnego ∑ 507 połączona w jedną linię z 407 kursującą z Gocławia na Dworzec Centralny ∑ 512: Targową, mostem Świętokrzyskim, Kopernika i Nowym Światem na pl. Trzech Krzyży.

Zmiany dotkną nie tylko Pragę i Śródmieście, ale też Wolę, Bemowo, Ochotę i Targówek. ZTM przyjął założenie, że należy likwidować długie linie kursujące przez centrum. Jak tłumaczy dyr. ZTM Leszek Ruta, w zamian będą jeździły z większą częstotliwością linie krótsze. Warszawiacy będą musieli się przesiadać.

Zmianom towarzyszy ogromny opór społeczny. Na swojej stronie ZTM od kilku dni próbuje przekonać mieszkańców do przesiadek – np. tychz Bemowa, że lepsze od linii przyspieszonych 501 i 506 będą kursujące częściej, ale stające na każdym przystanku, autobusy 109.

Pierwsze spotkanie o budowie metra

Czy mieszkańcy Powiśla będą musieli wyjeżdżać z domów przez Pragę? Gdzie mają zostawiać samochody ci, którym budowa drugiej linii metra zabiera miejsca parkingowe? Na te i wiele innych pytań chcieli znać odpowiedzi warszawiacy, którzy przyszli wczoraj na spotkanie poświęcone utrudnieniom podczas budowy drugiej linii metra. Pojawiło się ok. 150 osób.

Mieszkańcy Powiśla prosili o możliwość dojazdu do swoich domów Nowym Światem. – Czy nie można by było dać mieszkańcom specjalnych kart upoważniających do wjazdu na tę ulicę? – pytała Barbara Wiśniewska z Mariensztatu.

– Podstawową zasadą panującą na Trakcie Królewskim jest uprzywilejowanie komunikacji miejskiej – tłumaczył miejski inżynier ruchu Janusz Galas. – Gdybyśmy wpuścili tam samochody, autobusy utknęłyby w korkach.

Większość pytań zadawana była przez osoby mieszkające w pobliżu skrzyżowania ul. Nowy Świat i Świętokrzyskiej.

– Niestety, nie mogę nic powiedzieć, bo projekt organizacji ruchu w tym obszarze nie jest zatwierdzony – mówił inżynier Galas, wywołując wśród zebranych silne emocje.

– To po co właściwie jest to spotkanie, skoro nie możemy rozmawiać o konkretach? – zastanawiali się warszawiacy.

Niewygodnych pytań było znacznie więcej. – Dlaczego takie spotkanie odbywa się dopiero na dwa dni przed zamknięciem Świętokrzyskiej? – pytali uczestnicy zebrania. Odpowiedzi nie było.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane