Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nowy Dworzec Zachodni powstanie do 2014 r

mz 16-06-2011, ostatnia aktualizacja 16-06-2011 20:59

Nowy Dworzec Zachodni i otaczający go kompleks budynków będzie kosztował 110 mln zł. Dworzec ma być gotowy w 2014 r. W czwartek w Warszawie PKP SA i słowacki deweloper HB Reavis podpisali umowę w tej sprawie.

źródło: PKP
źródło: PKP
źródło: PKP

Inwestycja poza nowym dworcem kolejowym ma objąć siedem budynków biurowych. Powstaną one od strony Al. Jerozolimskich na prawie 17 tys. mkw. Nowa hala dworca będzie usytuowana pod ziemią.

Jak mówił na konferencji prasowej przed podpisaniem umowy członek zarządu PKP SA Paweł Olczyk, na dworzec będzie można wejść przez przeszklony pawilon. Biurowce, które staną obok dworca - o łączną powierzchni 54 tys. mkw. - mają powstać do 2017 r.

Olczyk nie powiedział, co stanie się z dotychczasowym budynkiem dworca. Przypomniał, że nie należy on do PKP, dlatego remont go nie obejmie. Nie wiadomo też, czy przed mistrzostwami Euro 2012 zostaną wyremontowane perony. Według Olczyka zależy to od tego, czy w budżecie państwa znajdą się na ten cel pieniądze.

Na razie nie ma jeszcze dokładnych planów budowy nowego dworca i biurowców. Dworzec zachodni to drugie przedsięwzięcie HB Reavis w Polsce. Inwestor buduje też biurowiec Konstruktorska Business Center na warszawskim Mokotowie.

Kolejarze przygotowują się do remontu dworca do czterech lat. Na początku tego roku PKP SA zrezygnowały z negocjacji z grupą Nexity, która miała wybudować nowy dworzec. Jak wyjaśnił w czwartek Olczyk, stało się tak dlatego, że Nexity "poprzestawało na rozmowach".

Kolejarze podkreślają, że dworzec zachodni nie jest kluczowy dla realizacji Euro 2012 w Warszawie - największą część ruchu podczas rozgrywek przyjmie przebudowywany dworzec wschodni i przystanek Stadion, położony nieopodal Stadionu Narodowego.

PAP

Najczęściej czytane