Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Auto „stop” na peryferiach. Do stadionu 2,5 km na piechotę

Konrad Majszyk 30-06-2011, ostatnia aktualizacja 30-06-2011 13:49

Siedem gigantycznych tymczasowych parkingów na obrzeżach miasta planuje uruchomić ZTM podczas piłkarskich mistrzostw. Kibiców zabiorą na Stadion Narodowy specjalne linie.

Tymczasowe parkingi znajdą się na terenie: ∑ Toru Służewiec ∑ Automobilklubu na lotnisku Bemowo ∑ giełdy w Broniszach ∑ FSO przy Jagiellońskiej ∑ zajezdni autobusowej ITS Michalczewski przy Płochocińskiej ∑ przy ul. Marywilskiej 44 ∑ w hipodromie w Wesołej. Lista została ujawniona podczas wczorajszej debaty „Nie tylko Euro 2012".

– W ten sposób chcemy wygospodarować ok. 10 tys. dodatkowych miejsc parkingowych na potrzeby mistrzostw – mówi dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. – Kibice będą musieli zostawić tam auta i przesiadać się do autobusowych specjalnych linii dowozowych. Ostatnie 2,5 km do Stadionu Narodowego pokonają piechotą – zapowiada.

Analogiczne parkingowe rozwiązanie stosuje Gdańsk, żeby obsłużyć nowy stadion PGE Arena. Według Tomasza Wawrzonka z gdańskiego ratusza, miasto porozumiało się z największymi trójmiejskimi centrami handlowymi w sprawie udostępnienia parkingów kibicom podczas Euro 2012.

13 tys. miejsc parkingowych przewiduje łącznie ZTM dla gości podczas Euro 2012

W Warszawie kibicom posłuży także istniejąca sieć parkingów Parkuj i Jedź. Według wiceprezydenta stolicy Jacka Wojciechowicza, latem zostanie otwarty dziewiąty parking Parkuj i Jedź – w al. Krakowskiej. Wtedy liczba miejsc parkingowych w tego typu miejskich garażach wzrośnie do 3 tys.

Szczegółowy plan dla obsługi transportowej Euro 2012 powstanie po jesiennym losowaniu grup. Od ich składu zależą zachowania komunikacyjne, np. Hiszpanie przylecieliby samolotami (z Lotniska Chopina dojadą pociągiem, jeśli PKP Polskie Linie Kolejowe zdążą z budową łącznika), a Niemcy samochodami – wtedy przydałyby się parkingi na obrzeżach.

Eksperci przestrzegali wczoraj przed niepotrzebną histerią w związku z obsługą Euro 2012. – Spokojnie. Na Camp Nou w Barcelonie prawie co tydzień odbywa się mecz, który gromadzi kilkadziesiąt tysięcy kibiców. Nikt  z tego powodu nie zamyka połowy miasta ani nie każe mieszkańcom wyjeżdżać – tłumaczy Andrzej Żurkowski z Instytutu Kolejnictwa.

Stadion Narodowy pomieści 58 tys. widzów. W dniu meczów w strefie kibica pod Pałacem Kultury przed ekranami z piwem w ręku zgromadzi się dodatkowo od 60 do 100 tys. fanów piłki nożnej.

Czy to dużo? Jak przekonywali wczoraj urzędnicy, we Wszystkich Świętych ZTM przewozi ok. 1 mln pasażerów dziennie. Przy okazji koncertów Metalliki, Iron Maiden i Madonny trzeba było rozwieźć z Bemowa za każdym razem ponad 80 tys. uczestników. Ale oficjele przyznają, że podczas tego ostatniego koncertu popełniono błędy.

– Niepotrzebnie zdecydowaliśmy się na tramwaje, które przy obsłudze tłumu okazały się niebezpieczne, mało pojemne i mało mobilne. Od tej pory stawiamy na autobusy

– mówi dyr. Leszek Ruta.

 

Życie Warszawy

Najczęściej czytane