Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Most Północny bez Kasprowicza

Konrad Majszyk 12-07-2011, ostatnia aktualizacja 12-07-2011 16:55

Ratusz startuje z przetargiem na poszerzenie wąskiego gardła ul. Kasprowicza obok stacji metra Wawrzyszew. Drugiej jezdni nie uda się skończyć przed otwarciem Trasy Mostu Północnego.

Trasa Mostu Północnego ma dotrzeć w rejon stacji Młociny w tym roku. Na drugą jezdnię ul. Kasprowicza nad stacją Wawrzyszew poczekamy co najmniej do połowy przyszłego roku. Zjeżdżający z mostu Północnego utkną w korku.
źródło: Życie Warszawy
Trasa Mostu Północnego ma dotrzeć w rejon stacji Młociny w tym roku. Na drugą jezdnię ul. Kasprowicza nad stacją Wawrzyszew poczekamy co najmniej do połowy przyszłego roku. Zjeżdżający z mostu Północnego utkną w korku.

W  przyszłym tygodniu ogłosimy przetarg na przebudowę ul. Kasprowicza między Oczapowskiego i Sokratesa. Prace przy wytyczaniu drugiej jezdni na pewno ruszą w tym roku – mówi rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Andrzej Skwarek.

Bielańskie wąskie gardło

Poszerzyć trzeba 800-metrowy odcinek Kasprowicza w rejonie Lasu Lindego – nad stacją metra Wawrzyszew. Kierowcy mają tu dziś tylko po jednym pasie w każdą stronę, na pozostałym odcinku po dwa. Szacowany koszt prac – 26 mln zł.

Mimo że to inwestycja typowo drogowa, inwestorem jest odpowiedzialny za komunikację miejską ZTM. Ta sama instytucja odpowiadała za budowę biegnącego pod spodem bielańskiego odcinka metra. Jak usłyszeliśmy, dobiegają końca uzgodnienia z Urzędem Dzielnicy Bielany, który ma do 2013 r. przedłużyć al. Reymonta. Chodzi o to, żeby za dwa lata nie trzeba było rozbierać części nowej jezdni Kasprowicza.

26 mln zł ma kosztować budowa drugiej jezdni ul. Kasprowicza między Oczapowskiego i Sokratesa

Między pobliskim węzłem komunikacyjnym Młociny i brzegiem Wisły trwa budowa lewobrzeżnej części Trasy Mostu Północnego. Według wiceprezydenta Warszawy Jacka Wojciechowicza, ta ostatnia ma zostać otwarta dla samochodów przed końcem tego roku. Ul. Kasprowicza stanie się wtedy jednym ze zjazdów z Trasy Mostu Północnego – oprócz Wisłostrady i Marymonckiej.

Siedem lat zwlekania

Budowa mostu Północnego i poszerzanie Kasprowicza powinny być skoordynowane, ale się nie udało. – Budowa drugiej jezdni potrwa do 2012 r. Szczegółowego harmonogramu jeszcze nie ma. Wiadomo, że wiosną przyszłego roku będziemy np. prowadzili przekładki ciepłownicze, żeby nie odcinać ludzi od ciepła w środku zimy – mówi Andrzej Skwarek.

Ul. Kasprowicza powinna zostać poszerzona przy okazji budowy metra już w 2005 r. Przed laty ZTM zlecił Metroprojektowi wykonanie planu za 1 mln zł, ale ten już się zdezaktualizował. Urzędnicy zapewniają, że dokumentacja projektowa została poprawiona i jest aktualna.W związku z budową mostu Północnego na modernizację czeka wciąż zakorkowane skrzyżowanie ul. Wólczyńskiej z Nocznickiego.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane