Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Obwodnica w 12 proc.

Konrad Majszyk 20-07-2011, ostatnia aktualizacja 20-07-2011 20:04

Buldożery rozbierają budynki stojące „na trasie S2“. Jej otwarcie na Euro 2012 jest nierealne. Trwają rozmowy o nowej dacie.

GDDKiA obiecywała, że do Euro 2012 domknięty zostanie cały pierścień obwodnicy. Nawet na jej południowym fragmencie każdy z etapów jest zagrożony. Na dodatek na lata trasa S2 urwie się na Puławskiej, generując korki. Nie wiadomo, czy na tunel pod Ursynowem znajdą się pieniądze i czy inwestycja nie zostanie zablokowana protestami.
źródło: Życie Warszawy
GDDKiA obiecywała, że do Euro 2012 domknięty zostanie cały pierścień obwodnicy. Nawet na jej południowym fragmencie każdy z etapów jest zagrożony. Na dodatek na lata trasa S2 urwie się na Puławskiej, generując korki. Nie wiadomo, czy na tunel pod Ursynowem znajdą się pieniądze i czy inwestycja nie zostanie zablokowana protestami.
Koparka burzy budynki przy Foliałowej.  Z powodu problemów  z wysiedleniem mieszkańców  i brakami projektowymi południowa obwodnica ma prawie rok poślizgu
autor: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Koparka burzy budynki przy Foliałowej. Z powodu problemów z wysiedleniem mieszkańców i brakami projektowymi południowa obwodnica ma prawie rok poślizgu

Wśród rozdzierającego huku i w tumanach kurzu koparki niszczyły wczoraj budynki przy ul. Foliałowej – obok al. Krakowskiej. Wykonawca miał zacząć najpierw rozbierać słynny blok komunalny przy Emaliowej z 24 mieszkaniami, ale kiedy zjechali się dziennikarze, zmienił zdanie. Rozbiórka Emaliowej ma ruszyć w czwartek i potrwać do końca tygodnia.

– Budynki znajdują się pośrodku przyszłych jezdni głównych – mówi rzecznik firmy Bilfinger Berger Mateusz Gdowski. – Po ich rozebraniu zaczniemy prace przy przekładkach instalacji podziemnych, budowie kanalizacji deszczowej i wzmocnienia podłoża pod nasypy.

To znaczy, że na budowie S2, czyli południowej obwodnicy Warszawy, wreszcie coś zacznie się dziać. Jak zapewniała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, to miał być jeden z priorytetów inwestycyjnych na Euro 2012. Tędy miał poprowadzić zjazd z autostrady A2 od strony Łodzi (on też nie powstanie na czas).

– Zapisany w umowie termin zakłada przejezdność trasy S2 z Konotopy do lotniska Okęcie w maju 2012 r. W tej sprawie nic się nie zmieniło – zapewnia rzeczniczka mazowieckiej GDDKiA Małgorzata Tarnowska.

Niestety, to zaklinanie rzeczywistości. Po „chińskiej aferze" na autostradzie A2

GDDKiA zleciła audyt inwestycji na Euro 2012. Z raportu wynika, że minęło 41 proc. czasu przeznaczonego na inwestycję, a zaawansowanie prac to... zaledwie 12 proc.

Między GDDKiA a niemieckim wykonawcą trwają już nieoficjalne rozmowy w sprawie nowego harmonogramu. Według Roberta Chwiałkowskiego ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, budowa obwodnicy południowej ma prawie rok opóźnienia. Koszt to ponad 908 mln zł.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane