Padł rekord zakupów biletowych „na zapas”
Przez dwa tygodnie sierpnia ZTM sprzedał aż 12 razy więcej biletów 90-dniowych niż w analogicznym okresie miesiąc wcześniej. Powód – warszawiacy postanowili oszukać podwyżkę.
Od 16 sierpnia bilety zdrożały od 12 do 59 proc. w zależności od rodzaju. Ale był trick. Tuż przed tą datą na karcie miejskiej można było zakodować po starej cenie dwa identyczne bilety, np. 90-dniowe w cenie 196 zł (zamiast 220 zł). Zapobiegliwi warszawiacy zapewnili sobie jazdę po starej cenie do połowy lutego przyszłego roku.
Dotarliśmy do najnowszych statystyk. Wynika z nich, że poszybowała sprzedaż biletów 90-dniowych. Od 1 do 15 lipca ZTM sprzedał zaledwie 13,5 tys. biletów 90-dniowych miejskich normalnych, a już miesiąc później – czyli tuż przed podwyżką – prawie 94 tys. (to wzrost blisko siedmiokrotny).
W przypadku 30-dniowych podmiejskich sprzedaż wzrosła ponad 11 razy – z 1,4 tys. do prawie 16 tys.
Tym samym wpływy ZTM ze sprzedaży biletów wzrosły z 12,7 mln zł (w pierwszej połowie lipca) do 39,1 mln zł – od 1 do 15 sierpnia.– Wielu pasażerów postanowiło zaoszczędzić, uprzedzając biletową podwyżkę – przyznaje rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow. – Miejmy nadzieję, że tak samo chętnie będą kupowali bilety z nowej taryfy – dodaje.
26,4 mln zł O tyle wyższe były wpływy z biletów od 1 do 15 sierpnia w porównaniu z 1 – 15 lipca
Mniejszym zainteresowaniem cieszyły się bilety 30-dniowe, dla których ZTM podniósł ceny z 78 do 90 zł (w wersji miejskiej normalnej). Przez pierwsze dwa tygodnie sierpnia ratusz sprzedał 70,3 tys. takich miejskich biletów 30-dniowych, czyli zaledwie o 1,6 tys. więcej niż w analogicznym okresie miesiąc wcześniej. A liczba sprzedanych biletów 30-dniowych ulgowych spadła – w przeciwieństwie do 90-dniowych, w przypadku których poszła w górę prawie siedem razy.
W punktach obsługi pasażera – przy ul. Żelaznej 61 oraz na stacjach metra Centrum, Świętokrzyska, Ratusz, Dworzec Gdański, Plac Wilsona, Marymont i Młociny – wciąż trwa przyjmowanie starych biletów kartonikowych. W kasie dostajemy równowartość starych biletów w gotówce. Do wczoraj warszawiacy oddali ich ok. 80 tys.
ZTM nie ujawnia na razie, ile zarobił na biletach „zjedzonych". Ku oburzeniu pasażerów bilet 30- albo 90-dniowy z nowej taryfy można kodować na karcie dopiero po tym, jak skończy się stary. W przeciwnym wypadku stary bilet przepada. Do naszej redakcji dzwonią czytelnicy, którzy nie zostali ostrzeżeni przez sprzedawcę i stracili tak po kilka dni ze starego biletu. Można je odzyskać, ale trzeba złożyć reklamację.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.