Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Mazowiecki fragment A2 gotowy w połowie

kea 01-09-2011, ostatnia aktualizacja 01-09-2011 18:06

Odcinek autostrady A2 od Konotopy do Strykowa budowany jest zgodnie z harmonogramem. Ma być gotowy na Euro 2012.

Węzeł w Konotopie ma połączyć trasę A2 z drogą ekspresową S8
autor: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Węzeł w Konotopie ma połączyć trasę A2 z drogą ekspresową S8

Gotowe jest już 56 proc. 7-kilometrowego odcinka „E" (czyli tego znajdującego się najbliżej Warszawy, od Konotopy do Pruszkowa) budowanego przez firmę Budimex i 43 proc. sąsiadującego z nim 17-kilometrowego odcinka przygotowywanego przez Strabag z Pruszkowa do Jaktorowa.

– Te dwa odcinki są najbardziej zaawansowane ze wszystkich pięciu znajdujących się na całej długości Konotopa – Stryków – mówi rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Urszula Nelken.

Na obu fragmentach dobiega końca budowa nasypów, na finiszu są też prace ziemne. Układane są kluczowe warstwy konstrukcyjne, trwają roboty przy budowie wiaduktów. Na zaawansowanym etapie jest też budowa oświetlenia, kanalizacji i łączności autostradowej.

Trwają też prace przy przebudowie oczyszczalni ścieków w Pruszkowie tak, by nie kolidowała z autostradą i budową obwodu utrzymania autostrady. Znajdzie się tam m.in. stacja paliw, magazyn na sól drogową, generator prądu itp.

Zmieniono już organizację ruchu w rejonie węzła Pruszków. Obecnie samochody jeżdżą po przebudowanym odcinku drogi wojewódzkiej 718 i łącznicami DŁ1 i DŁ5.

Drogowcy chwalą się, że podczas budowy wiaduktów wykorzystano prefabrykowane płyty żelbetowe, dzięki czemu można było skrócić czas budowy i uniezależnić prace od niedogodności atmosferycznych.

Jak skrupulatnie wyliczyli drogowcy, tylko na 17-kilometrowym odcinku budowanym przez Strabag zasadzonych będzie 12 531 drzew, 179 563 krzewy i 11 321 pnączy.

Roboty mają skończyć się 5 czerwca 2012 r., jednak autostrada ma być przejezdna na koniec maja przyszłego roku.

Autostrada A2 w przyszłości będzie stanowiła część europejskiej trasy E30 z Cork w Irlandii do Omska w Rosji. W Polsce będzie miała długość 657 km. W tej chwili w budowie jest 91-kilometrowy odcinek między Łodzią a Warszawą.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane