Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Dwie linie na Andersa

kmaj 20-09-2011, ostatnia aktualizacja 20-09-2011 09:48

Wiaduktem przy Dworcu Gdańskim pojadą dwie linie tramwajowe. Dzięki temu nie znikną ze Słowackiego nad metrem – zdecydował Zarząd Transportu Miejskiego.

autor: Darek Golik
źródło: Fotorzepa

– Tory na ul. Słowackiego nie będą stały bezczynnie. Trwają przymiarki do wpuszczenia tutaj tramwaju. Prawdopodobnie będzie to „szóstka" – mówi rzecznik ZTM Igor Krajnow.

Tramwaje linii 6 mają kursować z Bielan przez ul. Słowackiego, Mickiewicza do nowego wiaduktu, dalej Międzyparkową do mostu Gdańskiego, a potem Jagiellońską i Targową do pętli Czynszowa.

– Ten tramwaj będzie w dużej części dublował pierwszą linię metra. Dlatego częstotliwość kursowania  będzie niewielka –usłyszeliśmy wczoraj w ZTM.

Dotychczas urzędnicy planowali skierować nowym wiaduktem na Andersa tylko jedną linię  – „piętnastkę". Tramwaje będą ruszały z pętli parkingu P&R al. Krakowska (tzw. pralki), a po pokonaniu nowego wiaduktu na Andersa kończyły trasę na pętli Marymont-Potok.

W tym wariancie całkowicie nieużywany byłby jednak odcinek torów na ul. Słowackiego, który został odbudowany przy okazji uruchamiania w 2005 r. stacji metra Plac Wilsona. Marcin Jackowski z Zielonego Mazowsza nazwał to na naszych łamach marnotrawstwem.

Puszczając drugą linię tramwajową, ratusz chce uniknąć oskarżeń o marnotrawienie infrastruktury. Na forach pojawiły się nawet propozycje, żeby tory na Słowackiego rozebrać i  stworzyć tam parking.

Wiadukt tramwajowy na Andersa ma zostać otwarty  – wraz z drugą nitką dla samochodów – przed wyborami 9 października. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych czeka na pozwolenie na użytkowanie z nadzoru budowlanego. Koszt inwestycji to 80 mln zł.

Dodaj swoją opinię

 

Życie Warszawy

Najczęściej czytane