Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bez Targowej i Trasy W-Z

Konrad Majszyk 10-10-2011, ostatnia aktualizacja 12-10-2011 07:52

Dziura w ziemi na Targowej. Trasa W-Z zamknięta dla aut od strony Pragi. Tramwaje omijające budowę zawijasem. Ratusz ujawnia ostateczny wariant praskich objazdów.

źródło: Życie Warszawy
W weekend rusza budowa drugiej linii metra na Pradze. Dla kierowców nastanie trudny czas. Autem lepiej nie wjeżdżać w ten rejon miasta. Zamknięta dla ruchu będzie Trasa W-Z. Lepiej korzystać z komunikacji miejskiej. Tramwaje pojadą objazdem.
źródło: Życie Warszawy
W weekend rusza budowa drugiej linii metra na Pradze. Dla kierowców nastanie trudny czas. Autem lepiej nie wjeżdżać w ten rejon miasta. Zamknięta dla ruchu będzie Trasa W-Z. Lepiej korzystać z komunikacji miejskiej. Tramwaje pojadą objazdem.

W nocy z piątku na sobotę budowa stacji metra Dworzec Wileński odetnie od świata 403-metrowy odcinek Targowej – od ul. 11 Listopada do Białostockiej. Aż do końca 2013 r. kierowcy nie przejadą między mostem Śląsko-Dąbrowskim a Dworcem Wileńskim.

Na sobotę i niedzielę tramwaje znikną z al. Solidarności (wraz z mostem), Targowej i 11 Listopada (aż do ronda Żaba) oraz Stalowej. Od poniedziałku rano tramwaje wrócą na Trasę W-Z, ale w kierunku ronda Żaba ominą budowę „zawijasem" – nowym odcinkiem torów na Jagiellońskiej – a dalej Ratuszową, Targową i 11 Listopada. Wtedy teren dla metra ma być ogrodzony zielonym płotem. Jak ujawniliśmy, pośrodku zostanie tylko pomnik „czterech śpiących", dla którego ratusz wciąż nie ma pozwolenia na rozbiórkę i przenosiny za ul. śś. Cyryla i Metodego.

Jak poradzić sobie podczas budowy? Najgorszy pomysł to wpychanie się w rejon Dworca   Wileńskiego autem. Bo na Trasę W-Z od Szwedzkiej do Wisłostrady wstęp będą miały tylko autobusy (miejskie i prywatne), które przejadą w poprzek budowy. Linie podmiejskie jadące od strony Radzymina dowiozą pasażerów na pętlę obok pomnika Słowackiego na pl. Bankowym. Tutaj zatrzyma się nowa linia 226 z ronda Wiatraczna na pl. Bankowy. Według wicedyrektora ZTM Andrzeja Frankowa, na moście Śląsko-Dąbrowskim będzie łącznie 80 pojazdów autobusów i tramwajów w ciągu godziny w szczycie.

Na Pradze najlepiej się przesiąść w tramwaj lub autobus. Na prawym pasie al. Solidarności od strony Marek drogowcy wymalują prawie 500 miejsc parkingowych. W garaż Parkuj i Jedź zamieni się też jeden poziom centrum handlowego Wileńska.

Od strony pl. Wileńskiego Trasa W-Z będzie szczelnie zamknięta dla aut. Za to od strony pl. Bankowego miejski inżynier Janusz Galas zezwolił na wjazd samochodów. Za tunelem pod Starówką auta mają jednak bezwzględnie skręcać w Nowy Zjazd – w stronę Mariensztatu i Wisłostrady. Na moście Śląsko-Dąbrowskim przez pierwsze dni będą zapewne stały patrole policyjne karzące mandatami tych, którzy „przez nieuwagę" pojadą dalej. Z Wisłostrady z dołu da się też wjechać na Trasę W-Z do pl. Bankowego.

Sposobów na omijanie budowy autem jest kilka, ale wszystkie dla miłośników korków:

∑ z al. Solidarności auta będą kierowane dwoma pasami w Szwedzką – do ronda Żaba i mostu Gdańskiego

∑ z al. Solidarności można odbić w „małą" Radzymińską oraz Ząbkowską do Targowej (i dalej do Kłopotowskiego).

∑ Jest też duży objazd: Naczelnikowską, Zabraniecką i Strażacką do ul. Marsa.

Dodaj swoją opinię

 

Życie Warszawy

Najczęściej czytane