Odkorkować Włochy
Włochy, Ursus i Pruszków stoją w zatorach, a nad torami PKP przy trasie poznańskiej jest gotowy, ale zamknięty wiadukt. Po naszej interwencji procedury przyspieszą. GDDKiA: oddamy go kierowcom w listopadzie.
Ten wiadukt pierwszorzędnie odkorkowałby dojazd do ul. Poznańskiej. Dlaczego wjazdu na niego wciąż strzegą barierki, skoro prace się już dawno zakończyły? Dlaczego muszę stać na przejeździe kolejowym? – pyta Rafał Osiecki z Piastowa.
Ratunek dla Dźwigowej
„Otwarcie tego wiaduktu byłoby wielką ulgą w sytuacji, kiedy rozkopane jest skrzyżowanie Al. Jerozolimskich z Łopuszańską oraz zamknięte ul. Dźwigowa we Włochach i Traktorzystów w Ursusie. Zróbcie coś z tym!" – pisze w e-mailu Michał Jurzyk.
Jak się dowiedzieliśmy, zdenerwowani korkami kierowcy już kilka razy samowolnie odsuwali barierki i przejeżdżali wiaduktem „na dziko".
Ul. Piastowska, wzdłuż której stoi zamknięta estakada, to łącznik trasy poznańskiej (przedłużenia ul. Połczyńskiej) w Broniszach z położonymi po drugiej stronie torów kolejowych Konotopą, Piastowem i Al. Jerozolimskimi.
Nowiutka przeprawa nad linią PKP Warszawa – Poznań liczy 56 m długości, a wyginające się w łuk wokół zabudowań Konotopy dojazdy do wiaduktu 810 m. To warta 25 mln zł inwestycja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad towarzysząca budowie pobliskiego węzła autostrady A2 w Konotopie.
Zielony wiadukt kusi kierowców. Na prawie 900-metrowym odcinku nowej ulicy ekipy Bilfinger-Berger ułożyły już ostatnią warstwę asfaltu. Gotowe są chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie i zbiorniki retencyjne.
W GDDKiA usłyszeliśmy, że nie ma żadnych technicznych przeciwwskazań, żeby puścić ruch samochodowy wiaduktem. Czy drogowcy zamierzają czekać z otwarciem na węzeł autostradowy Konotopa, które jest zaplanowane dopiero na maj 2012 r.?
– Absolutnie nie – odpowiada rzeczniczka warszawskiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska. – Jesteśmy na etapie kompletowania dokumentacji do wniosku o pozwolenie na użytkowanie. Obiecuję, że jeszcze w tym miesiącu złożymy wniosek do wojewódzkiego nadzoru budowlanego.
Kumulacja inwestycji
Dlaczego przez ten rejon Warszawy i okolic jeździ się tak ciężko? To inwestycyjny węzeł gordyjski. ∑ GDDKiA buduje w Konotopie ostatni przed Warszawą węzeł na 91-kilometrowym odcinku autostrady A2 z Łodzi wartym 3,7 mld zł, który ma być przejezdny na Euro 2012 (termin jest poważnie zagrożony). ∑ Jednocześnie trwa rozbiórka fragmentu trasy S8 za 2,3 mld zł, która została otwarta w styczniu. Powód – oba projekty nie zostały do siebie dopasowane. ∑ GDDKiA ciągnie też z węzła Konotopa w stronę Puławskiej wartą prawie 1 mld zł trasę S2, czyli południową obwodnicę Warszawy. Tutaj budowa ma rok opóźnienia z powodu problemów z przejęciem i wyburzeniem bloku komunalnego przy ul. Emaliowej.
Na to nakładają się miejskie inwestycje. ∑ Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przebudowuje skrzyżowanie Al. Jerozolimskich z Łopuszańską za 188 mln zł (pięć miesięcy opóźnienia i koszmarne korki w Alejach). ∑ W tym samym czasie trwa warta 124 mln zł budowa ul. Nowolazurowej, z powodu której zamknięte zostały newralgiczne ulice w Ursusie – Tynkarska i Zapustna. ∑ Z kolei Zarząd Dróg Miejskich nie dotrzymał terminów otwarcia wiaduktu na Traktorzystów nad Cierlicką i tuneli na Dźwigowej. Efekt to paraliż komunikacyjny obu dzielnic. Na wiadukt na Traktorzystów poczekamy co najmniej do listopada, a na tunele na Dźwigowej- prawdopodobnie do wiosny przyszłego roku.
Zamknięty wiadukt obok autostrady A2
Estakadą na ul. Piastowskiej na terenie gminy Ożarów nad torami PKP Warszawa – Poznań kierowcy objadą zamkniętą Dźwigową. GDDKiA obiecuje otwarcie najpóźniej w listopadzie. Tuż obok powstają autostrada A2 i trasa ekspresowa S2.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.