Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Odkorkować Włochy

Konrad Majszyk 15-10-2011, ostatnia aktualizacja 16-10-2011 00:00

Włochy, Ursus i Pruszków stoją w zatorach, a nad torami PKP przy trasie poznańskiej jest gotowy, ale zamknięty wiadukt. Po naszej interwencji procedury przyspieszą. GDDKiA: oddamy go kierowcom w listopadzie.

Wiadukt przy ul. Piastowskiej w Konotopie. Jego otwarcie odkorkowałoby zachodnie peryferia Warszawy
autor: Guz Rafał
źródło: Fotorzepa
Wiadukt przy ul. Piastowskiej w Konotopie. Jego otwarcie odkorkowałoby zachodnie peryferia Warszawy
Zamknięty wiadukt obok autostrady A2
źródło: Życie Warszawy
Zamknięty wiadukt obok autostrady A2

Ten wiadukt pierwszorzędnie odkorkowałby dojazd do ul. Poznańskiej. Dlaczego wjazdu na niego wciąż strzegą barierki, skoro prace się już dawno zakończyły? Dlaczego muszę stać na przejeździe kolejowym? – pyta Rafał Osiecki z Piastowa.

Ratunek dla Dźwigowej

„Otwarcie tego wiaduktu  byłoby wielką ulgą w sytuacji, kiedy rozkopane jest skrzyżowanie Al. Jerozolimskich z Łopuszańską oraz zamknięte ul. Dźwigowa we Włochach i Traktorzystów w Ursusie. Zróbcie coś z tym!" – pisze w e-mailu Michał Jurzyk.

Jak się dowiedzieliśmy, zdenerwowani korkami kierowcy już kilka razy samowolnie odsuwali barierki i przejeżdżali wiaduktem „na dziko".

Ul. Piastowska, wzdłuż której stoi zamknięta estakada, to łącznik trasy poznańskiej (przedłużenia ul. Połczyńskiej) w Broniszach z położonymi po drugiej stronie torów kolejowych Konotopą, Piastowem i Al. Jerozolimskimi.

Nowiutka przeprawa nad linią PKP Warszawa – Poznań liczy 56 m długości, a wyginające się w łuk wokół zabudowań Konotopy dojazdy do wiaduktu 810 m. To warta 25 mln zł inwestycja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad towarzysząca budowie pobliskiego węzła autostrady A2 w Konotopie.

Zielony wiadukt kusi kierowców. Na prawie 900-metrowym odcinku nowej ulicy ekipy Bilfinger-Berger ułożyły już ostatnią warstwę asfaltu. Gotowe są chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie i zbiorniki retencyjne.

W GDDKiA usłyszeliśmy, że nie ma żadnych technicznych przeciwwskazań, żeby puścić ruch samochodowy wiaduktem. Czy drogowcy zamierzają czekać z otwarciem na węzeł autostradowy Konotopa, które jest zaplanowane dopiero na maj 2012 r.?

– Absolutnie nie – odpowiada rzeczniczka warszawskiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska. – Jesteśmy na etapie kompletowania dokumentacji do wniosku o pozwolenie na użytkowanie. Obiecuję, że jeszcze w tym miesiącu złożymy wniosek do wojewódzkiego nadzoru budowlanego.

Kumulacja inwestycji

Dlaczego przez ten rejon Warszawy i okolic jeździ się tak ciężko? To inwestycyjny węzeł gordyjski. ∑ GDDKiA buduje w Konotopie ostatni przed Warszawą węzeł na 91-kilometrowym odcinku autostrady A2 z Łodzi wartym 3,7 mld zł, który ma być przejezdny na Euro 2012 (termin jest poważnie zagrożony). ∑ Jednocześnie trwa rozbiórka fragmentu trasy S8 za 2,3 mld zł, która została otwarta w styczniu. Powód –  oba projekty nie zostały do siebie dopasowane. ∑ GDDKiA ciągnie też z węzła Konotopa w stronę Puławskiej wartą prawie 1 mld zł trasę S2, czyli południową obwodnicę Warszawy. Tutaj budowa ma rok opóźnienia z powodu problemów z przejęciem i wyburzeniem bloku komunalnego przy ul. Emaliowej.

Na to nakładają się miejskie inwestycje. ∑ Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przebudowuje skrzyżowanie Al. Jerozolimskich z Łopuszańską za 188 mln zł (pięć miesięcy opóźnienia i koszmarne korki w Alejach). ∑ W tym samym czasie trwa warta 124 mln zł budowa ul. Nowolazurowej, z powodu której zamknięte zostały newralgiczne ulice w Ursusie – Tynkarska i Zapustna. ∑ Z kolei Zarząd Dróg Miejskich nie dotrzymał terminów otwarcia wiaduktu na Traktorzystów nad Cierlicką i tuneli na Dźwigowej. Efekt to paraliż komunikacyjny obu dzielnic. Na wiadukt na Traktorzystów poczekamy co najmniej do listopada, a na tunele na Dźwigowej- prawdopodobnie do wiosny przyszłego roku.

Dodaj swoją opinię

Zamknięty wiadukt obok autostrady A2

Estakadą na ul. Piastowskiej na terenie gminy Ożarów nad torami PKP Warszawa – Poznań kierowcy objadą zamkniętą Dźwigową. GDDKiA obiecuje otwarcie najpóźniej w listopadzie. Tuż obok powstają autostrada A2 i trasa ekspresowa S2.

 

Życie Warszawy

Najczęściej czytane