Pokonać tory, uratować Pragę
Żeby odkorkować Pragę, trzeba przepraw przez tory PKP przy Dworcu Wschodnim i na Olszynce. Pojawiły się dwa pomysły.
Z powodu zamknięcia Targowej i wyłączenia dla aut mostu Śląsko-Dąbrowskiego Praga stoi. Kierowcy próbują przebijać się w korkach przez ul. Szwedzką do mostu Gdańskiego albo Ząbkowską przez Szmulki. Niektórzy przeciskają się „dużym objazdem" – przez Zabraniecką i Strażacką do Marsa.
– Wiem, jak skończyć tę mękę – mówi warszawiak Aleksander Maciąg. – Trzeba połączyć tymczasowym przejazdem ul. Podskarbińską i Naczelnikowską nad torami PKP przy Dworcu Wschodnim.
Tymczasowa konstrukcja miałaby być podobna do tej przerzuconej w 2009 r. obok Dworca Gdańskiego.
– Technicznie jest to możliwe. Wszystko pod warunkiem, że da się zaprojektować spadki zapewniające łagodny zjazd – mówi Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
– Pomysł jest ciekawy – ocenia Robert Chwiałkowski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. – Ale obawiam się, że pustki w kasie miasta raczej nie pozwolą na realizację. Poza tym zanim wykonawca przerzuciłby wiadukt, pewnie kończyłaby się budowa drugiej linii metra.
– Ta koncepcja nie była w ogóle brana pod uwagę ze względu na wysokie koszty i trudności podczas realizacji – mówi Tomasz Kunert z Biura Koordynacji Inwestycji.
W czym problem? Drogowcy musieliby uzgadniać z kolejarzami wyłączenia pociągów na gęstwinie torów biegnących od Dw. Wschodniego w stronę Siedlec i Dęblina.
Czytelnicy zasygnalizowali nam jeszcze jeden pomysł.
– Od ul. Grochowskiej przez Chłopickiego da się przejechać do Strażackiej przez teren bazy kolejowej na Olszynce Grochowskiej. Może by ten przejazd wyasfaltować i ucywilizować – proponuje Kazimierz ze Szmulek.
Ale kolejarze mówią „nie".
– Wjazd przez Chłopickiego na teren naszej stacji postojowej jest nielegalny – ostrzega Małgorzata Sitkowska z PKP InterCity. – Kierowca musiałby pokonać dziewięć torów bez rogatek i sygnalizacji. Dziennie jest stąd odprawianych kilkadziesiąt pociągów. Ryzyko wypadku jest za duże.
Tory dzielą Pragę i Targówek
Wytyczone przez miasto objazdy budowy metra nie są w stanie przejąć całego ruchu.Warszawiacy proponują dwa łączniki Grochowskiej z Zabraniecką: przez tory PKP na przedłużeniu Podskarbińskiej (obok Dworca Wschodniego) oraz przez Chłopic kiego na Olszynce (tu PKP InterCity planuje bazę techniczną dla Pendolino).
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.