Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Pokonać tory, uratować Pragę

Konrad Majszyk 26-10-2011, ostatnia aktualizacja 27-10-2011 01:26

Żeby odkorkować Pragę, trzeba przepraw przez tory PKP przy Dworcu Wschodnim i na Olszynce. Pojawiły się dwa pomysły.

autor: Danuta Matloch
źródło: Fotorzepa
źródło: Życie Warszawy

Z powodu zamknięcia Targowej i wyłączenia dla aut mostu Śląsko-Dąbrowskiego Praga stoi. Kierowcy próbują przebijać się w korkach przez ul. Szwedzką do mostu Gdańskiego albo Ząbkowską przez Szmulki. Niektórzy przeciskają się „dużym objazdem" – przez Zabraniecką i Strażacką do  Marsa.

– Wiem, jak skończyć tę mękę – mówi warszawiak Aleksander Maciąg. – Trzeba połączyć tymczasowym przejazdem ul. Podskarbińską i Naczelnikowską nad torami PKP przy Dworcu Wschodnim.

Tymczasowa konstrukcja miałaby być podobna do tej przerzuconej w 2009 r. obok Dworca Gdańskiego.

– Technicznie jest to możliwe. Wszystko pod warunkiem, że da się zaprojektować spadki zapewniające łagodny zjazd – mówi Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

– Pomysł jest ciekawy – ocenia Robert Chwiałkowski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. – Ale obawiam się, że pustki w kasie miasta raczej nie pozwolą na realizację. Poza tym zanim wykonawca przerzuciłby wiadukt, pewnie kończyłaby się budowa drugiej linii metra.

– Ta koncepcja nie była w ogóle brana pod uwagę ze względu na wysokie koszty i trudności podczas realizacji – mówi Tomasz Kunert z Biura Koordynacji Inwestycji.

W czym problem? Drogowcy musieliby uzgadniać z kolejarzami wyłączenia pociągów na gęstwinie torów biegnących od Dw. Wschodniego w stronę Siedlec i Dęblina.

Czytelnicy zasygnalizowali nam jeszcze jeden pomysł.

– Od ul. Grochowskiej przez Chłopickiego da się przejechać do Strażackiej przez teren bazy kolejowej na Olszynce Grochowskiej. Może by ten przejazd wyasfaltować i ucywilizować – proponuje Kazimierz ze Szmulek.

Ale kolejarze mówią „nie".

– Wjazd przez Chłopickiego na teren naszej stacji postojowej jest nielegalny – ostrzega Małgorzata Sitkowska z PKP InterCity. – Kierowca musiałby pokonać dziewięć torów bez rogatek i sygnalizacji. Dziennie jest stąd odprawianych kilkadziesiąt pociągów. Ryzyko wypadku jest za duże.

Dodaj swoją opinię

Tory dzielą Pragę i Targówek

Wytyczone przez miasto objazdy budowy metra nie są w stanie przejąć całego ruchu.Warszawiacy proponują dwa łączniki Grochowskiej z Zabraniecką: przez tory PKP na przedłużeniu Podskarbińskiej (obok Dworca Wschodniego) oraz przez Chłopic kiego na Olszynce (tu PKP InterCity planuje bazę techniczną dla Pendolino).

 

Życie Warszawy

Najczęściej czytane