Autostrada do Warszawy główną inwestycją drogową
Budowa autostrady A2 do Warszawy i połączenie jej z siecią drogową stolicy - to główne realizowane obecnie inwestycje drogowe na Mazowszu.
Warszawa wciąż nie ma obwodnicy - zgodnie z planami drogowców nie będzie jej jeszcze przez kilka lat. Jak powiedział ekspert rynku transportowego Adrian Furgalski, Warszawa jest jedyną europejską stolicą bez obwodnicy. Efekt jest taki, że ruch, zamiast omijać miasto, koncentruje się w nim. - Program budowy dróg ekspresowych i autostrad powinien się zaczynać od Warszawy, bo okolice stolicy są bardzo mocno obciążone ruchem drogowym. Tak się jednak nie stało. Odcinek autostrady A2 między Łodzią a Warszawą powinien powstać w pierwszej kolejności, a nie w ostatniej - zaznaczył Furgalski.
Chodzi o harmonogram budowy A2 od granicy z Niemcami do Warszawy - większość drogi jest oddana do użytku, fragment Nowy Tomyśl-Świecko ma być oddany w tym roku, natomiast odcinek między Łodzią a stolicą będzie gotowy ostatni, czyli latem 2012 r.
Autostrada A2 z Łodzi do Warszawy, a dokładniej do znajdującego się na zachodnim wjeździe do miasta węzła Konotopa, ma być przejezdna przed Euro 2012, a w pełni gotowa jesienią 2012 r. Droga miała powstać przez mistrzostwami, ale w czerwcu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odstąpiła od kontraktu z chińskim konsorcjum Covec, które miało budować dwa odcinki tej drogi. Wybrano nowych wykonawców, ale eksperci są sceptyczni, czy uda się im dotrzymać wymaganych przez Dyrekcję terminów.
Ruch z autostrady mają rozprowadzać po mieście budowane odcinki drogi S8 Konotopa - Lotnisko (powinien być gotowy latem 2012 r.) i Modlińska - Marki oraz drogi S2 węzeł Konotopa - węzeł Puławska wraz z odcinkiem węzeł Lotnisko - węzeł Marynarska(także ma być gotowy w 2012 r.). W trakcie budowy jest także miejski odcinek S8 Salomea-Wolica - to tzw. łącznik od węzła Opacz, gdzie S8 skrzyżuje się z południową obwodnicą Warszawy, do węzła "Salomea", gdzie włączy się w Al. Jerozolimskie. Drogowcy zapewniają, że odcinek będzie przejezdny przed mistrzostwami. Termin oddania zamkniętej inwestycji to koniec sierpnia 2012 r.
W trakcie budowy jest też Most Północny w Warszawie. Ma odciążyć most Grota-Roweckiego, którym w godzinach szczytu przejeżdża nawet 7 tysięcy samochodów na godzinę. Inwestycja będzie kosztowała ok. 1 mld zł. Prace budowlane mają się zakończyć do końca tego roku, a kierowcy pojadą nim prawdopodobnie na początku przyszłego.
Uciążliwa dla kierowców jest rozbudowa drogi krajowej nr 8 - na odcinku od granicy województwa do Radziejowic - do parametrów drogi ekspresowej (chodzi o trasę Warszawa-Katowice). Rozbudowa ma się skończyć w przyszłym roku i kosztować ponad 156 mln zł.
Inną ważną inwestycją realizowaną na Mazowszu przez GDDKiA jest autostrada A2 na odcinku obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Koszt budowy 21 km obwodnicy ma wynieść ok. 568 mln zł. To pierwszy odcinek A2 budowany na wschód od Warszawy.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.