Bielany: parking Białołęki
Jeszcze tylko przebudowa linii wysokiego napięcia i odbiory techniczne. Otwarcie mostu Północnego za kilka tygodni. Ale wtedy Bielany mogą zamienić się w parking.
Na większości odcinka między węzłem Młociny i ul. Modlińską leży gotowy asfalt. Trwa montaż ekranów akustycznych i barier energochłonnych. Ruszyły też cząstkowe odbiory techniczne z gestorami mediów, np. wodociągowcami i ciepłownikami.
Teraz główny problem wykonawcy to przebudowa strategicznej linii wysokiego napięcia Mory-Miłosna, która koliduje z budową wiaduktów wzdłuż Modlińskiej. Pod drutami znajduje się rondo, do którego zostaną podłączone łącznice z Trasą Mostu Północnego. Linie trzeba podnieść, podwyższając z 24 do 36 metrów trzy słupy, a czwarty budując od nowa. Z tego powodu wykonawca mostu Pol-Aqua już dwa razy wyłączał tę linię.
– Te prace są źle skoordynowane – wytyka Wojciech Tumasz ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. – Podczas wyłączania napięcia wykonawca pracuje tylko przy jednym słupie, mimo że nie ma technicznych przeciwwskazań dla przebudowy pozostałych. Jedyny powód jest taki, że inwestor nie uzyskał na czas zezwoleń. A czasu nie ma, bo niedługo pogoda może się pogorszyć – wyjaśnia.
Prace w rejonie Modlińskiej to obecnie jedyny punkt krytyczny, który może zagrozić zapisanemu w umowie terminowi zakończenia prac do 21 grudnia. Później mają zacząć się odbiory techniczne przez straż pożarną, sanepid, inspekcję pracy i wojewódzki odbiór budowlany. Dla przykładu: dla wiaduktu na Andersa trwały ponad półtora miesiąca.
Most Północny poprawi dojazd do centrum mieszkańców Białołęki, Jabłonny i Legionowa. Trudniej zrobi się tym z Łomianek i Bielan. – Co najmniej połowa samochodów z Modlińskiej wjedzie na Wisłostradę, Marymoncką, ale też na Kasprowicza, którą kierowcy będą próbowali dojechać do czterech stacji metra. Bielany mogą się spodziewać dużej liczby aut parkujących na uliczkach osiedlowych – przewiduje Tumasz.
Na ul. Kasprowicza wciąż znajduje się wąskie gardło między ul. Oczapowskiego i Sokratesa. Przebudowa tego 800- -metrowego odcinka za 24 mln zł potrwa do jesieni przyszłego roku. Wbrew obietnicom drogowcy nie przebudowali też ronda u z biegu Wólczyńskiej i Nocznickiego.
Tramwaje ruszą mostem Północnym dopiero w 2013 r.
W grudniu Tramwaje Warszawskie mają ogłosić przetarg na elektryfikację torów na moście. Z powodu protestów ZTM wciąż nie skompletował zaś dokumentacji potrzebnej do ogłoszenia przetargu dla linii tramwajowej prowadzącej z mostu wzdłuż ul. Światowida do Mehoffera.
Koszt budowy Trasy Mostu Północnego to 1,2 mld zł.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.