Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Linia tramwajowa do zamknięcia na Euro 2012

05-12-2011, ostatnia aktualizacja 05-12-2011 07:22

Zakończony w ubiegłym tygodniu remont torów na Zielenieckiej za 30 mln zł miał być inwestycją na Euro 2012. Ale w trakcie meczów ulica będzie... zamykana dla tramwajów.

autor: Danuta Matloch
źródło: Rzeczpospolita

Aleją Zieleniecką obok Stadionu Narodowego – między rondem Waszyngtona a Teatrem Powszechnym – znów kursują po ponad trzech miesiącach przerwy tramwaje linii 7, 8 i 22.

Konsorcjum PRG Metro i Hydrobudowa za 30 mln zł zbudowało kilometr nowego torowiska wraz z trakcją, trzy nowe platformy przystankowe i dwie wiaty przystankowe. Na razie tramwaje jeszcze dudnią, jeżdżąc po betonowym korycie.

– Tłumiącą dźwięk trawę  wykonawca zasieje na wiosnę. Zimą to nie ma sensu – mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka.

Ta inwestycja  w niefortunny sposób nałożyła się na budowę stacji Dworzec Wileński, paraliżując dużą część prawobrzeżnej Warszawy. Jak to możliwe? Z powodu tempa procedur przetargowych Tramwaje Warszawskie wprowadziły tu wykonawcę nie na początku wakacji, ale dopiero 29  sierpnia.

Władze Warszawy wpisały remont torowiska obok Stadionu Narodowego na listę inwestycji priorytetowych dla Euro 2012. Tymczasem w czerwcu przyszłego roku podczas meczów na Stadionie Narodowym z udziałem Polski, Rosji i Grecji tramwaje się nie przydadzą.

– Takie są oficjalne ustalenia z UEFA  – przyznaje dyrektor miejskiego sekretariatu do spraw Euro 2012 Andrzej Cudak.  – Zieleniecka i most Poniatowskiego będą otwarte dla tramwajów tylko przed  meczami. W ich trakcie i po nich przejazd będzie niemożliwy – wyjaśnia.

Oficjele uznali, że tramwaje nie będą w stanie obsłużyć 58-

-tysięcznego tłumu. Kibice opuszczający stadion mają być kierowani piechotą w dwie strony: do skrzyżowania z ul. Zamoyskiego przy Teatrze Powszechnym i do ronda Waszyngtona, a potem na most Poniatowskiego, który zamieni się w przeprawę pieszą.

Do transportu kibiców po meczu posłużą za to pociągi. Do jednego jest w stanie wsiąść naraz tysiąc osób. Jak ujawnił Andrzej Cudak, z przystanku PKP Stadion będą odjeżdżały przez godzinę pociągi tylko w jedną stronę – z jednego peronu w stronę Strefy Kibica na pl. Defilad, a z drugiego – na lotnisko Chopina (jeśli PKP Polskie Linie Kolejowe zdążą otworzyć podziemny łącznik kolejowy przed Euro).

Ostatni etap tramwajowego remontu czeka warszawiaków tuż przed Euro 2012. Od 26 kwietnia do 6 maja tramwaje nie będą jeździły między pl. Zawiszy i rondem Wiatraczna z powodu wymiany zwrotnic na rondzie Waszyngtona. Przy okazji wyłączenia ruchu wzdłuż Al. Jerozolimskich tramwajarze wymienią też rozjazdy na skrzyżowaniu z al. Jana Pawła II przy Dworcu Centralnym.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane