Wesoła i Rembertów na parkingi muszą poczekać
Budowa parkingów Parkuj i Jedź w Wesołej i Rembertowie oddala się w czasie. Główną przyczyną są problemy z gruntami, na których miały powstać te obiekty.
W Rembertowie trudności wynikają przede wszystkim z protestów mieszkańców dzielnicy zrzeszonych w Społecznym Komitecie Zagospodarowania Centrum Rembertowa. Przedstawicielom ZTM nie udało się dojść z nimi do porozumienia. Urzędnicy dodają, że mimo rozwiązania przez PKP S.A. umowy z obecnym najemcą terenu przeznaczonego pod parking – komisem meblowym, firma nie chce się stamtąd wyprowadzić.
- Wszelkie próby eksmisji kończyły się niepowodzeniem. Sprawa trafiła do sądu. Z tego powodu wszelkie działania zmierzające do kupna tego terenu przez miasto zostały wstrzymane - tłumaczą urzędnicy.
Problemem P+R w Rembertowie jest również jego lokalizacja. Powinien on powstać po tej stronie torów, do której byłby łatwy dojazd z odległych obszarów Rembertowa, jak i z Zielonki, Ząbek czy Kobyłki a nawet Sulejówka i Wesołej.
- Takim terenem miasto nie dysponuje. Pomimo licznych prób pozyskania go od PKP, nie udało się - informuje biuro prasowe ZTM.
W Wesołej problemy z terenem są zupełnie innej natury. Zarządca infrastruktury kolejowej – Polskie Linie Kolejowe, otrzymał decyzję środowiskową dotyczącą rozbudowy Warszawskiego Węzła Komunikacyjnego. Dobudowane mają zostać tam dwa tory kolejowe na biegnącej przez Wesołą linii. Jeden z nich przebiegać ma przez teren, na którym miał powstać parking.
- Co spowodowałoby w przyszłości konieczność rozebrania wybudowanego obiektu. Z tego też powodu ZTM rozwiązał umowę z projektantem parkingu - tłumaczą urzędnicy.
Biuro Rozwoju Miasta przedstawiło więc zarządowi miasta wniosek o odłożeniu w czasie budowy tych parkingów oraz o powiększenie już istniejącego parkingu P+R Metro Stokłosy.
Jak chwalą się przedstawiciele ZTM, obecnie przygotowywany jest trzeci etap budowy systemu P+R. W Białołęce brane są pod uwagę dwie lokalizacje: przy przystanku Warszawa Żerań oraz przy przystanku Warszawa Płudy. Parking na Żeraniu zlokalizowany miałby być na terenach przylegających do torów kolejowych pomiędzy linią osobową i ul. Marywilską. Mógłby to być parking jednopoziomowy, nawet na około 290 miejsc dla samochodów i około 100 dla rowerów.
Parking przy przystanku Warszawa Płudy zlokalizowany mógłby zostać po obu stronach linii kolejowej Warszawa – Działdowo, pod wiaduktem. Mógłby to również być obiekt jednopoziomowy. Na parkingu mogłoby się zmieścić ok. 150 samochodów i około 80 rowerów.
Na Ursynowie planowana jest budowa parkingu przy przystanku osobowym Warszawa Jeziorki. Mógłby on powstać po wschodniej stronie torów kolejowych, przy skrzyżowaniu linii kolejowej Warszawa – Radom z ul. Karczunkowską. Zmieścić by się mogło na nim ok. 250 samochodów osobowych i ok. 150 rowerów. Parking byłby jednopoziomowy.
Realizacja inwestycji mogłaby się rozpocząć po pozyskaniu na ten cel funduszy unijnych, na co ZTM liczy w nowej perspektywie budżetowej UE.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.