Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Wesoła i Rembertów na parkingi muszą poczekać

mjan 21-11-2012, ostatnia aktualizacja 22-11-2012 03:48

Budowa parkingów Parkuj i Jedź w Wesołej i Rembertowie oddala się w czasie. Główną przyczyną są problemy z gruntami, na których miały powstać te obiekty.

autor: Przemek Wierzchowski
źródło: Fotorzepa

W Rembertowie trudności wynikają przede wszystkim z protestów mieszkańców dzielnicy zrzeszonych w Społecznym Komitecie Zagospodarowania Centrum Rembertowa. Przedstawicielom ZTM nie udało się dojść z nimi do porozumienia. Urzędnicy dodają, że mimo rozwiązania przez PKP S.A. umowy z obecnym najemcą terenu przeznaczonego pod parking – komisem meblowym, firma nie chce się stamtąd wyprowadzić.

- Wszelkie próby eksmisji kończyły się niepowodzeniem. Sprawa trafiła do sądu. Z tego powodu wszelkie działania zmierzające do kupna tego terenu przez miasto zostały wstrzymane - tłumaczą urzędnicy.

Problemem P+R w Rembertowie jest również jego lokalizacja. Powinien on powstać po tej stronie torów, do której byłby łatwy dojazd z odległych obszarów Rembertowa, jak i z Zielonki, Ząbek czy Kobyłki a nawet Sulejówka i Wesołej.

- Takim terenem miasto nie dysponuje. Pomimo licznych prób pozyskania go od PKP, nie udało się - informuje biuro prasowe ZTM.

W Wesołej problemy z terenem są zupełnie innej natury. Zarządca infrastruktury kolejowej – Polskie Linie Kolejowe, otrzymał decyzję środowiskową dotyczącą rozbudowy Warszawskiego Węzła Komunikacyjnego. Dobudowane mają zostać tam dwa tory kolejowe na biegnącej przez Wesołą linii. Jeden z nich przebiegać ma przez teren, na którym miał powstać parking.

- Co spowodowałoby w przyszłości konieczność rozebrania wybudowanego obiektu. Z tego też powodu ZTM rozwiązał umowę z projektantem parkingu - tłumaczą urzędnicy.

Biuro Rozwoju Miasta przedstawiło więc zarządowi miasta wniosek o odłożeniu w czasie budowy tych parkingów oraz o powiększenie już istniejącego parkingu P+R Metro Stokłosy.

Jak chwalą się przedstawiciele ZTM, obecnie przygotowywany jest trzeci etap budowy systemu P+R. W Białołęce brane są pod uwagę dwie lokalizacje: przy przystanku Warszawa Żerań oraz przy przystanku Warszawa Płudy. Parking na Żeraniu zlokalizowany miałby być na terenach przylegających do torów kolejowych pomiędzy linią osobową i ul. Marywilską. Mógłby to być parking jednopoziomowy, nawet na około 290 miejsc dla samochodów i około 100 dla rowerów.

Parking przy przystanku Warszawa Płudy zlokalizowany mógłby zostać po obu stronach linii kolejowej Warszawa – Działdowo, pod wiaduktem. Mógłby to również być obiekt jednopoziomowy. Na parkingu mogłoby się zmieścić ok. 150 samochodów i około 80 rowerów.

Na Ursynowie planowana jest budowa parkingu przy przystanku osobowym Warszawa Jeziorki. Mógłby on powstać po wschodniej stronie torów kolejowych, przy skrzyżowaniu linii kolejowej Warszawa – Radom z ul. Karczunkowską. Zmieścić by się mogło na nim ok. 250 samochodów osobowych i ok. 150 rowerów. Parking byłby jednopoziomowy.

Realizacja inwestycji mogłaby się rozpocząć po pozyskaniu na ten cel funduszy unijnych, na co ZTM liczy w nowej perspektywie budżetowej UE.

ZTM

Najczęściej czytane