Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Będą nowe tramwaje. Część za pieniądze Unii

blik 04-11-2013, ostatnia aktualizacja 04-11-2013 19:15

Ponad 70 nowoczesnych tramwajów przybędzie w ciągu dwóch lat w stolicy. Zakup jest możliwy dzięki środkom europejskim, skąd pozyskano 285 mln zł.

autor: Krzysztof Skłodkowski
źródło: Fotorzepa

Tramwaje Warszawskie podpisały dzisiaj stosowną umowę  z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Dzięki niej dostaną dofinansowanie na zakup składów niskopodłogowych.

Środki unijne pójdą na pięć tramwajów typu 120Na Swing. Są to  przegubowe, wieloczłonowe niskopodłogowe składy  dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym. Pojazdy już zostały zakupione wcześniej w ramach kontraktu na 185 takich składów. – Z czego w sumie aż na 179 udało nam się dostać dofinansowanie unijne – chwali się Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Za pozyskane teraz środki miejska spółka chce kupić także 45 tramwajów dwukierunkowych typu Jazz Duo Są to pojazdy przegubowe, wieloczłonowe,  niskopodłogowe z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym. – Pierwsze takie składy powinny do nas trafić w przyszłym roku, a całe zamówienie powinno zostać zrealizowane w 2015 roku – mówi Powałka. Dodaje, że dwa z 45 tych tramwajów będą przeznaczone do nauki jazdy.

Dotacje unijne będą przeznaczone też na zakup  30 jednokierunkowych tramwajów,  niskopodłogowych, wieloczłonowych, przegubowych z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym. – Przetarg na nie już trwa. Jeszcze w tym roku powinniśmy podpisać umowę, a zamówione składy otrzymamy w 2015 roku – mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich.

W sumie wszystkie 80 składów, na które komunalna spółka dostała dotacje będą kosztować ok. 593 mln zł, z czego ok. 285 mln zł stanowi dofinansowanie.

W obecnej perspektywie finansowej Unii Europejskiej  spółka uzyskała już ok. 690 mln zł dofinansowania. Poszło ono m.in. na modernizację trasy między Dworcem Wileńskim a Stadionem Narodowym czy zakup tramwajów.

ŻW Online

Najczęściej czytane