Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bezpieczniej dzięki fotoradarom

NK 28-11-2013, ostatnia aktualizacja 28-11-2013 20:30

W miejscach, gdzie w Warszawie są fotoradary spadła liczba wypadków i kolizji, mniej jest osób poszkodowanych. Ale dane z całej stolicy pokazują jednak, że poziom bezpieczeństwa na drogach pogarsza się.

W pobliżu takich urządzeń stawiane będą też mobilne
autor: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
W pobliżu takich urządzeń stawiane będą też mobilne

Miejskie służby odpowiedzialne za ruch drogowy w Warszawie przedstawiły na konferencji bilans działań podejmowanych wspólnie dla poprawy bezpieczeństwa na stołecznych ulicach.

Zastępca naczelnika Oddziału Ogólnomiejskiego warszawskiej Straży Miejskiej Zbigniew Kąkol zaprezentował dane, z których wynika, że działające w Warszawie fotoradary spowodowały spadek liczby wypadków drogowych.

Według niego "fotoradary przyczyniają się do ograniczenia dwóch najważniejszych czynników skutkujących wypadkami - nadmiernej prędkości i wjeżdżania na skrzyżowanie przy czerwonym świetle".

Od 2011 r. Warszawska Straż Miejska zarządza 15 fotoradarami umieszczonymi w najbardziej ruchliwych punktach miasta; prowadzi też sporadyczne kontrole z rejestratorami mobilnymi w kilkunastu innych miejscach.

Średnia prędkość kierowców popełniających wykroczenie i zarejestrowanych przez miejskie fotoradary w 2011 r. - czyli na początku ich funkcjonowania - wynosiła 100 km/h; w 2012 r. było to 86 km/h, a w 2013 - 82 km/h.

Na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Witosa liczba wypadków spadła z 10 rocznie w 2011 r. do jednego w roku 2013. Mniej jest zdarzeń wynikających z wjechania na skrzyżowanie przy czerwonym świetle - w czasie ostatnich sześciu miesięcy ich liczba zmalała z 2906 do 2707. W tym samym czasie średnia prędkość zarejestrowana przez fotoradary na skrzyżowaniu spadła o 20 km/h.

- To informacja dla nas, że to jest system właściwy i należy go rozbudowywać - tłumaczył Kąkol.

Jednak zbiorcze dane dla całej Warszawy pokazują, że poziom bezpieczeństwa na drogach pogarsza się. Tylko w ciągu 10 miesięcy 2013 r. liczba kolizji i wypadków przewyższyła statystyki za rok ubiegły. Do października br. w wyniku wypadków drogowych w stolicy zginęło 55 osób - to tyle samo, ile w całym roku 2012.

Na czarnej liście Straży Miejskiej i Wydziału Ruchu Drogowego KSP są skrzyżowania ulic: Wołoskiej i Domaniewskiej, Górczewskiej i Płockiej, Krakowskiej i Łopuszańskiej oraz Mickiewicza i gen. Zajączka. W dwóch pierwszych lokalizacjach w przyszłym roku zostaną zainstalowane fotoradary. - W tej chwili środków finansowych wystarczy tylko na te dwa skrzyżowania - wyjaśnił Kąkol.

Koszt instalacji systemu fotoradarów na jednym ruchliwym skrzyżowaniu to 200-250 tys. złotych.

PAP

Najczęściej czytane