Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Gdzie w tym roku będą korki

koz 05-01-2014, ostatnia aktualizacja 06-01-2014 10:28

Kontynuacja przebudowy Trasy AK, estakad Trasy Łazienkowskiej, a także budowa II linii metra, która ma zakończyć się jesienią - te inwestycje utrudnią ruch w Warszawie w 2014 r.

autor: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa

- Największe zmiany w ruchu drogowym w 2014 r. będzie powodowała przebudowa Trasy AK - powiedział Tomasz Kunert z wydziału prasowego stołecznego ratusza.

Wyłączone z ruchu zostaną kolejne estakady przy skrzyżowaniu z Wisłostradą i ul. Modlińską, jednocześnie uruchomione będą estakady, które obecnie są w remoncie (na prawym brzegu Wisły, prowadzące na most Grota-Roweckiego z kierunku Tarchomina i z ul. Jagiellońskiej oraz jedna na lewym brzegu, wiodąca z mostu w kierunku na Gdańsk); jesienią ruch będzie przełożony na drugą połowę mostu Grota-Roweckiego.

W 2014 r. i 2015 r. remontowane będą także ulice nad Trasą AK: Mickiewicza, Słowackiego oraz wjazdy z ul. Broniewskiego na trasę.

Kontynuowany będzie remont estakad wjazdowych na Trasę Łazienkowską (obecnie nieczynne są łącznice na lewym brzegu Wisły po południowej stronie Trasy Łazienkowskiej oraz jedna łącznica po praskiej stronie).

Jak powiedział Kunert, kolejne estakady na północnej stronie zostaną zamknięte prawdopodobnie wiosną, natomiast latem oddane mają być zamknięte obecnie estakady.

30 września ma zakończyć się budowa centralnego odcinka II linii metra. Do ruchu mają zostać włączone ulice: Świętokrzyska, Targowa, Prosta oraz część zwężonej obecnie alei Solidarności. Ruch mostem Śląsko-Dąbrowskim będzie się odbywał prawdopodobnie bez ograniczeń (obecnie ruch samochodów przez przeprawę nie odbywa się w godzinach szczytu).

Ulica Świętokrzyska będzie przebudowana: na odcinku od ul. Marszałkowskiej do Nowego Światu jezdnia będzie zwężona, będą tylko dwa pasy ruchu po jednym w każdą stronę i dodatkowo pasy do skrętu w lewo przy skrzyżowaniach; na Świętokrzyskiej pojawią się drogi lub pasy rowerowe; miejsca parkingowe będą ściśle wytyczone - powiedział Kunert.

Kunert poinformował, że w 2014 r. budowana będzie także Trasa Świętokrzyska: odcinek od mostu Świętokrzyskiego do ul. Zamoyskiego. Ma ruszyć przebudowa skrzyżowania ulic Wołoskiej i Woronicza. Rozpocząć ma się także budowa linii tramwajowej w głąb Tarchomina - tramwaje kursującej mostem Skłodowskiej-Curie linii nr 2 po zakończeniu prac pojadą z Młocin do pętli przy ul. Mehoffera.

Kontynuowany będzie remont ulic w Wawrze: Zwoleńskiej i Traktu Lubelskiego. W 2014 r. planowany jest także remont ul. Kleszczowej związany z wyłączeniem ulicy z ruchu. Budowana jest ulica Nowolazurowa (od ul. Chrościckiego do ul. Połczyńskiej razem z budową skrzyżowania z Połczyńską) - powiedział Kunert.

Z kolei pod koniec lutego rozpoczną się wykopy na ul. Marymonckiej, związane z budową kolektora ściekowego; prace mają się zakończyć w 2015 r.

W 2014 r. na inwestycje miasto planuje wydać 2 mld 884 mln zł, czyli o 736,2 mln zł (34,3 proc.) więcej niż w 2013 r. Najwięcej pieniędzy to środki na budowę centralnego odcinka II linii metra - 1 mld 139 mln zł. Inwestycje realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad są finansowane z budżetu państwa.

PAP

Najczęściej czytane