Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Jest już cały tunel metra

koz 26-03-2014, ostatnia aktualizacja 26-03-2014 17:06

Ściana pomiędzy dwoma częściami stacji metra Centrum Nauki Kopernik została przebita tym samym tunel pod jezdniami Wisłostrady łączy już Pragę i Wolę.

Budowa metra
autor: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Budowa metra

Tunele centralnego odcinka II linii metra są już gotowe, mają 6 km długości. Do dzisiaj nie można było nimi przejść pod ziemią z Pragi na Wolę bo na drodze stała ściana szczelinowa podtrzymująca tunel Wisłostrady. Wschodnią i zachodnią część stacji metra Centrum Nauki Kopernik łączą tunele i peron położone pod tunelem w którym jeżdżą samochody, na głębokości 19 m.

Od kilku miesięcy trwało mrożenie gruntu i drążenie tuneli pod Wisłostradą. W sierpniu 2012 r. w czasie prac ziemnych woda zalała bowiem stację metra na Powiślu. Przez wiele miesięcy ruch w tym tunelu był wstrzymany. Dopiero teraz budowniczowie metra drążąc północny tunel przeszli przez konstrukcję ściany podtrzymującej tunel jezdni.

Mamy za sobą niezwykle trudną operację połączenie dwóch części stacji metra Centrum Nauki Kopernik  mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent  Warszawy.  Budowa stacji wychodzi na ostatnią prostą.

Trwa także drążenie tunelu południowego. Ostatnim akordem prac przy łączeniu wschodniej i zachodniej części stacji będzie wybranie gruntu spomiędzy dwóch tuneli metra  w tym miejscu będzie peron przyszłej stacji.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane