Urodziny Modlina
Port lotniczy w Modlinie działa już dwa lata. Przez ten czas skorzystało z niego ponad dwa milionów pasażerów. - To impuls rozwojowy dla północnej części województwa – mówi Adam Struzik, marszałek Mazowsza.
Dokładnie 15 lipca 2012 roku, na drodze startowej lotniska w Modlinie wylądował pierwszy pasażerski samolot. Był to Boeing 737-800 Ryanaira.
Pierwsze komercyjne lądowanie z pasażerami wykonała tego samego dnia maszyna linii lotniczych Wizzair. Od uruchomienia portu mijają więc dwa lata. W tym czasie na lotnisku zaszło wiele zmian.
- Przez te dwa lata lotnisko udowodniło, że jest potrzebne Warszawie i Mazowszu. Możemy już śmiało twierdzić, że decyzja o stworzeniu portu cywilnego na miejscu dawnego lotniska wojskowego była słuszna – uważa Piotr Okienczyc, prezes spółki zarządzającej lotniskiem.
Marcin Danił, wiceprezes Modlina dodaje, że wzrastające z miesiąca na miesiąc statystyki pasażerów bardzo cieszą. - Wiemy, że przed nami jeszcze wiele wyzwań. Jesteśmy jednak przekonani, że poradzimy sobie z nimi bez problemów – dodaje prezes Danił.
W Modlinie samoloty wykonały ponad 14 tysięcy startów i lądowań. Obsłużyły ponad 2 mln pasażerów. Stale rozszerza się siatka połączeń. W bieżącym sezonie n można dolecieć z Modlina do 26 europejskich miast. To lotnisko jako drugie w kraju po porcie im. F. Chopina w Warszawie dysponuje II kategorią ILS, która pozwala na operacje lotnicze przy ograniczonej widzialności.
Zalety portu dostrzegają też władze Mazowsza, dzięki którym powstał ten port lotniczy. - Kiedy kilka lat temu rozpoczynaliśmy pierwsze rozmowy na temat budowy lotniska w Modlinie, miałem pewność, że ta inwestycja jest województwu potrzebna – mówi marszałek Struzik. Dodaje, że przypuszczenia o potrzebie inwestycji potwierdziły analizy.
- Udało nam się do tego pomysłu przekonać także Unię Europejską, która dofinansowała budowę portu. Po dwóch latach od otwarcia widać wyraźnie, że była to trafiona inwestycja – mówi marszałek.
Zwraca uwagę, że Modlin to jeden z najszybciej rozwijających się portów w Polsce. - Korzystają już z niego pasażerowie nie tylko z Mazowsza, ale i innych województw. Jednocześnie dla naszego regionu to nie tylko kwestia transportu. To również impuls rozwojowy dla północnego Mazowsza, a w połączeniu z inwestycjami w drogi i kolej – wzmocnienie dostępności i konkurencyjności całego regionu – uważa marszałek Struzik.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.