Zaczyna się walka o obwodnicę Warszawy
Na rynku firm budowlanych robi się gorąco. W tym tygodniu ruszył decydujący etap przetargu o jedną z najważniejszych inwestycji drogowych.
Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych i Autostrad (GDDKiA) zaprosił wykonawców do składania ofert na zaprojektowanie i budowę 18,5-kilometrowego fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). Wartość inwestycji razem z wykupem gruntów szacowana jest na 6,7 miliarda złotych. Oferty mają być złożone do 10 października. Przy wyborze najkorzystniejszej brana będzie pod uwagę przede wszystkim cena, ale także warunki gwarancji.
W przetargu biorą udział 22 firmy i konsorcja. To już drugi etap postępowania: w pierwszym zainteresowani realizacją inwestycji składali wnioski o dopuszczenie do udziału w procedurze przetargowej. Ocenie podlegało ich doświadczenie, potencjał techniczny i kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa. Po weryfikacji dwie firmy odpadły: chińska Power Construction Corporation of China oraz hiszpańska OHL.
Cała inwestycja – budowa obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska – została podzielona na trzy zadania. Pierwszy jest odcinek A, długości ok. 4,6 km od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem. Drugie to odcinek B, długości ok. 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę. Natomiast trzecie obejmuje odcinek C, długości ok. 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Każdy z wykonawców może ubiegać się o budowę tylko jednego z odcinków. Takie rozwiązanie ma być bezpieczniejsze na wypadek ewentualnych kłopotów któregoś z wykonawców – nie zablokuje całej inwestycji.
Podpisanie umów z wykonawcami przewidywane jest na początek 2015 roku. Z kolei realizację inwestycji zaplanowano na lata 2016-2019.
Budowa fragmentu obwodnicy od węzła Puławska do węzła Lubelska to brakujące ogniwo całego warszawskiego ringu, które połączy autostradę A2 z drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina. Ponad 18-kilometrowy fragment będzie miał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu i węzły: Ursynów, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz dodatkowy węzeł Czerniakowska Bis, usytuowany na odcinku pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński. Cała obwodnica Warszawy będzie mieć 82 kilometry, z czego 37,5 km już jest gotowe.
Do końca przyszłego roku zostanie ukończony odcinek Powązkowska – Marki o długości 4,6 km, kosztujący blisko 1 mld zł. Na etapie przetargu na dokumentację jest natomiast 2-kilometrowy węzeł Lubelska oraz 2,5-kilometrowy odcinek Lubelska – S17 Zakręt, z kolei na etapie przetargu na roboty – jeszcze 2 km pomiędzy Markami a Drewnicą. Ostatni, liczący 14,6 km fragment warszawskiego ringu na odcinku S17 Zakręt – Drewnica będzie budowany dopiero od roku 2018 i oddany do ruchu najpóźniej – w roku 2020.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.