Horror na torach, a będzie jeszcze gorzej
Kolejarze szykują następny remont, który utrudni życie pasażerom.
Tym razem zamkną tory, którymi jeżdżą pociągi WKD. Od 13 października całkowicie nieprzejezdne będą obydwa tory na odcinku od dworca Warszawa Śródmieście do Warszawy Zachodniej.
Popularne wukadki będą odjeżdżały w kierunku Grodziska Mazowieckiego oraz Milanówka tylko z Dworca Zachodniego.
– Prace potrwają do 16 listopada, to będzie pierwszy etap remontu, kolejne prace planujemy w przyszłym roku, w wakacje – mówi Krzysztof Kulesza, rzecznik Warszawskiej Kolei Dojazdowej.
WKD uruchomi zastępczą linię autobusową na odcinku Pruszków–Warszawa Zachodnia. – Pociągi i autobusy będą wyjeżdżały z Pruszkowa co 10–12 minut – podaje rzecznik.
W czasie remontu WKD nie obniży cen biletów. Wraz z Kolejami Mazowieckimi będą za to wzajemne honorować swoje bilety.
To już kolejne utrudnienie dla podróżujących kolejami w stolicy i jej okolicach. Od kilku miesięcy trwa modernizacja trasy kolejowej Warszawa– Skierniewice. Wiele pociągów zostało odwołanych, na trasie tej ciągle dochodzi do awarii.
– Ostatnia na odcinku Pruszków–Warszawa-Włochy trwa już drugi dzień. Spowodowała, że pociągi mają opóźnienie do 45 minut – relacjonuje Jolanta Maliszewska z biura prasowego Kolei Mazowieckich. Pracownicy tej spółki szacują, że na trasie do Skierniewic stracili już ok. 10 proc. pasażerów, którzy przesiedli się do samochodów.
Spółka wystąpiła do PKP Polskich Linii Kolejowych, które są zarządcą infrastruktury, o obniżenie opłat eksploatacyjnych, chciała bowiem obniżyć ceny biletów. Nie otrzymała jednak na to zgody. – Dzisiaj nie mamy podstaw do obniżenia cen – tłumaczy Maliszewska.
Widząc, jak trudna jest sytuacja na tej linii, PLK oraz InterCity uruchomiły autobusowe linie zastępcze pomiędzy Skierniewicami i Żyrardowem oraz Dworcem Zachodnim. Dodatkowo InterCity od poniedziałku obniżyło ceny biletów na trasie między Łodzią i Warszawą z 30,90 do 25 zł.
Niebawem kolejarze zamkną także linię z Warszawy do Białegostoku. Przewoźnicy już planują uruchomić na tej trasie komunikację zastępczą, InterCity zaś – również obniżyć ceny biletów. Zamiast 47 zł pasażerowie za przejazd ze stolicy do Białegostoku zapłacą 30 zł.
– Od 12 października zamknięte będą obydwa tory na ok. 30-kilometrowym odcinku z Tłuszcza do Łochowa. W styczniu zamkniemy kolejny odcinek, do Sadownego – zapowiada Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK.
Modernizacja trasy Warszawa–Białystok obejmuje wymianę i budowę torów o długości 156 km, przebudowę stacji, wiaduktów drogowych, przejść pod torami. Inwestycja pozwoli skrócić czas przejazdu ze stolicy do Białegostoku do 2,5 godziny. Po unowocześnionych torach pociągi będą bowiem mogły jeździć z prędkością do 160 km/godz., czyli o 40 km/godz. szybciej niż teraz.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.