Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Próby obciążeniowe metra

koz 16-10-2014, ostatnia aktualizacja 17-10-2014 08:51

Podziemna kolejka wozi teraz ciężary. Na II linii trwają testy obciążeniowe.

Pierwszy przejazd metra
autor: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Pierwszy przejazd metra

Pociągi Inspiro jeżdżą już centralnym odcinkiem II linii metra. Na trasie trwa sprawdzanie działania urządzeń i szkolenie pracowników metra.

jak informują urzędnicy ratusza trwają właśnie próby obciążeniowe pojazdów na II linii. Prowadzone są w celu potwierdzenia poprawności działania pociągów na trasie. Inspiro kursują całą trasą – pomiędzy Rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim.

– Przeprowadzane testy są bardzo ważne i niezbędne nim pociągi rozpoczną wożenie pasażerów – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy. - Musimy mieć pewność, że wszystkie systemy są sprawne i metro jest bezpieczne - dodaje.

Podczas prób sprawdzane jest, jak zachowuje się pociąg przy różnych prędkościach. Badany jest start i rozpędzanie się pociągu, hamowanie przy różnych prędkościach i różnym dociążeniu. Badania przeprowadzane są w dwóch etapach. Pierwsza próba EL7 – to jazdy przy obciążeniu 7 osób na m kw i druga próba EL8 – 8 osób m kw.

Podczas pierwszej próby pociąg obciążono ciężarem o wadze niemalże 104 ton, zaś w drugim etapie dołożono jeszcze 12 ton.

Tego typu próby potrwają jeszcze dwa dni. Ale to nie koniec testów – Inspiro będą testowo jeździły po centralnym odcinkiem aż do uruchomienia normalnych kursów metra. Sprawdzane w ten sposób są wszystkie urządzenia, zarówno pociągów jak i wyposażenie stacji i tuneli szlakowych. Ten czas Metro Warszawskie wykorzystuje także do szkolenia pracowników – maszynistów, dyspozytorów itp. którzy muszą dokładnie poznać „zachowanie się" składów na nowej linii metra zanim pojadą nim pasażerowie.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane