Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Będzie tunel w Wawrze

koz 26-11-2014, ostatnia aktualizacja 27-11-2014 06:33

Została podpisana umowa na przebudowę ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej oraz budowę tunelu pod linią kolejową relacji Warszawa-Lublin przy stacji Międzylesie.

autor: Gardziński Robert
źródło: Fotorzepa

Nowy przejazd pod torami ma być gotowy w listopadzie 2016 r.

Przejazd kolejowy z zaporami w Międzylesiu potrafi sparaliżować ruch na okolicznych ulicach – w godzinach szczytu zapory opuszczają się co kilka minut bo jedzie pociąg. Dlatego zaprojektowano nowy przejazd pomiędzy ulicą Zwoleńską a Żegańską – tunelem.

Właśnie Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał umowę z wykonawcą. Przebudowa obejmie ul. Zwoleńską i Żegańską na odcinku od ul. M. Pożaryskiego do ul. Mrówczej. Przewidywana jest jest również przebudowa odcinków ulic Patriotów, K. Szpotańskiego, Dworcowej i Mrówczej.

Długość rozbudowywanego odcinka wynosi 827 m, z czego 560 m to droga, która przebiegnie po nowym śladzie. W ramach inwestycji powstanie 80-metrowy tunel pod torami linii kolejowej zastępujący istniejący przejazd w poziomie torów kolejowych. Po zakończeniu budowy tunelu przejazd naziemny zostanie zamknięty.

W ramach inwestycji wybudowane zostaną dwa podziemne przejścia dla pieszych - pod torami kolejowymi i jezdniami ulic Patriotów i K. Szpotańskiego oraz w rejonie urzędu dzielnicy Wawer. Ulice Zwoleńska i Żegańska od Mrówczej do Dworcowej będą miały nowy przebieg, a na dalszym odcinku, do ul. M. Pożaryskiego, przebieg jezdni wróci w ślad istniejący.

Na odcinku o nowym przebiegu jezdnia poprowadzona zostanie szerokim łukiem po stronie północnej na terenach mniej intensywnie zabudowanych. Istniejące odcinki ul. Zwoleńskiej od Mrówczej do Patriotów i ul. Żegańskiej od K. Szpotańskiego do Dworcowej służyć będą jako połączenia nowych jezdni z ulicami biegnącymi wzdłuż torów kolejowych.

Skrzyżowania ulic - Zwoleńskiej i Mrówczej; Zwoleńskiej i Patriotów; Patriotów, K. Szpotańskiego i Żegańskiej; Żegańskiej i Dworcowej; M. Pożaryskiego i Żegańskiej wybudowane zostaną jako ronda.

Ponadto powstaną drogi rowerowe, zatoki autobusowe, oświetlenie uliczne, kolektor MPWiK. Do prac drogowych zostaną zastosowane tzw. ciche nawierzchnie z dodatkiem miału gumowego.

Prace, które za 87 mln zł wykona firma Strabag, zakończone zostaną w listopadzie 2016 r.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane