Będzie tunel w Wawrze
Została podpisana umowa na przebudowę ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej oraz budowę tunelu pod linią kolejową relacji Warszawa-Lublin przy stacji Międzylesie.
Nowy przejazd pod torami ma być gotowy w listopadzie 2016 r.
Przejazd kolejowy z zaporami w Międzylesiu potrafi sparaliżować ruch na okolicznych ulicach – w godzinach szczytu zapory opuszczają się co kilka minut bo jedzie pociąg. Dlatego zaprojektowano nowy przejazd pomiędzy ulicą Zwoleńską a Żegańską – tunelem.
Właśnie Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał umowę z wykonawcą. Przebudowa obejmie ul. Zwoleńską i Żegańską na odcinku od ul. M. Pożaryskiego do ul. Mrówczej. Przewidywana jest jest również przebudowa odcinków ulic Patriotów, K. Szpotańskiego, Dworcowej i Mrówczej.
Długość rozbudowywanego odcinka wynosi 827 m, z czego 560 m to droga, która przebiegnie po nowym śladzie. W ramach inwestycji powstanie 80-metrowy tunel pod torami linii kolejowej zastępujący istniejący przejazd w poziomie torów kolejowych. Po zakończeniu budowy tunelu przejazd naziemny zostanie zamknięty.
W ramach inwestycji wybudowane zostaną dwa podziemne przejścia dla pieszych - pod torami kolejowymi i jezdniami ulic Patriotów i K. Szpotańskiego oraz w rejonie urzędu dzielnicy Wawer. Ulice Zwoleńska i Żegańska od Mrówczej do Dworcowej będą miały nowy przebieg, a na dalszym odcinku, do ul. M. Pożaryskiego, przebieg jezdni wróci w ślad istniejący.
Na odcinku o nowym przebiegu jezdnia poprowadzona zostanie szerokim łukiem po stronie północnej na terenach mniej intensywnie zabudowanych. Istniejące odcinki ul. Zwoleńskiej od Mrówczej do Patriotów i ul. Żegańskiej od K. Szpotańskiego do Dworcowej służyć będą jako połączenia nowych jezdni z ulicami biegnącymi wzdłuż torów kolejowych.
Skrzyżowania ulic - Zwoleńskiej i Mrówczej; Zwoleńskiej i Patriotów; Patriotów, K. Szpotańskiego i Żegańskiej; Żegańskiej i Dworcowej; M. Pożaryskiego i Żegańskiej wybudowane zostaną jako ronda.
Ponadto powstaną drogi rowerowe, zatoki autobusowe, oświetlenie uliczne, kolektor MPWiK. Do prac drogowych zostaną zastosowane tzw. ciche nawierzchnie z dodatkiem miału gumowego.
Prace, które za 87 mln zł wykona firma Strabag, zakończone zostaną w listopadzie 2016 r.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.