Nowe tory z Warszawy do Radomia
Radomskie przystanki zyskają wyższe perony, nowe wiaty, ławki, do tego nowoczesny system nagłośnienia. Początek prac zaplanowano w styczniu 2015.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z polsko-hiszpańskim konsorcjum firm Pol-Aqua, Dragados, Vias Y Construcciones, Electren na pierwszą fazę modernizacji linii kolejowej nr 8, łączącej stolicę z Radomiem. Inwestycja obejmuje m.in. przebudowę stacji Radom i Radom Wschodni, a także fragmentu linii kolejowej.
– Inwestycje w modernizację polskiej kolei to nie tylko Pendolino. To także szereg projektów o charakterze lokalnym i regionalnym. Cieszę się, że w Radomiu - mieście, które ma dla mnie szczególne znaczenie - rozpoczyna się tak duża i ważna inwestycja. Dla pasażerów oznacza to wyższy komfort podróży i oczekiwania na pociągi – mówi Maria Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju.
– Pokazaliśmy w tym roku, że potrafimy realizować olbrzymie projekty. Będziemy je dalej sprawnie przeprowadzać, także w następnej perspektywie unijnej. Pełna modernizacja stacji Radom czyli, m.in. przebudowa torów, peronów, tunelu i całej infrastruktury potrzebnej do prowadzenia ruchu pociągów będzie przeprowadzona w ramach modernizacji trasy Warszawa -Radom – zaznacza Wojciech Folejewski, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Podpisanie umowy zostało poprzedzone wręczeniem pozwolenia na budowę przez wojewodę mazowieckiego. – Węzeł w Radomiu jest kluczowy dla sieci komunikacyjnej na południu województwa, a zwłaszcza dla miasta. Cieszę się też, że jest to jeden z priorytetów inwestycyjnych PKP PLK – uważa wojewoda Jacek Kozłowski.
Podpisana umowa przewiduje, że prace rozpoczną się w styczniu 2015 r. W ich efekcie, w ciągu roku zmieni się radomska stacja kolejowa. Perony zostaną podwyższone, pojawią się nowe wiaty i ławki, a obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pomogą w tym m.in. windy, nowe dojścia na perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego. W ramach inwestycji przebudowane zostaną również tory. W sumie, na stacji w Radomiu, odnowionych zostanie 38 rozjazdów, powstanie też nowy most kolejowy, który usprawni komunikację w mieście. W ramach wartej 100 mln zł inwestycji, w Radomiu zaplanowano także budowę nowego Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym. To z niego dyżurni ruchu będą zarządzali ruchem kolejowym.
Przebudowa stacji Radom oraz stacji Radom Wschodni jest częścią projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom". Oddzielne zamówienie obejmuje stację Radom i poszczególne odcinki torów od Warszawy - Okęcia przez Czachówek do Warki.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.