Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Autobusy na gaz

koz 23-01-2015, ostatnia aktualizacja 23-01-2015 18:45

Do Warszawy przyjechały już pierwsze przegubowe gazowe Solbusy, zasilane skroplonym metanem.

Nowe autobusy
źródło: MZA
Nowe autobusy
Nowe autobusy
źródło: MZA
Nowe autobusy

Warszawa jest drugim miastem w Polsce i Europie (pierwszym był Olsztyn), w której do zasilania autobusów będzie używana ta innowacyjna technologia. Autobusy zasilane skroplonym metanem (LNG) nie potrzebują dużych zbiorników, a ich tankowanie trwa tylko kilka minut. Pojazdy spełniają najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6, a prostota konstrukcji silnika gazowego przekłada się na niskie koszty eksploatacji (o ok. 35 proc. mniejsze od tradycyjnych wozów).

W początkach eksploatacji do tankowania będzie używana specjalna stacja mobilna sprowadzona z Niemiec. Docelowa stacja pojawi się na terenie zajezdni Ostrobramska w połowie roku.

Wszystkie pojazdy (10 z 35 sztuk), które dotarły do stolicy z Solca Kujawskiego są wyposażone w klimatyzację w wersji śródziemnomorskiej, elektroniczną informację wewnętrzną i zewnętrzną, monitoring oraz liczne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Autobusy zostały wyprodukowane przez firmę Lider Trading.

Zakup autobusów gazowych to część programu wymiany taboru MZA. Od 2007 roku spółka kupiła już 900 autobusów za sumę miliarda złotych. Ale to nie koniec - w tym roku na stołeczne ulice wyjedzie jeszcze co najmniej 135 nowych wozów.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane