Włosi mogą zbudować tunel pod Ursynowem
Nieco ponad 1,2 miliarda złotych, o blisko 400 milionów złotych mniej od budżetu inwestora wynosi najtańsza oferta na budowę najtrudniejszego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy (POW).
W poniedziałek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otwarła oferty na budowę 4,6-kilometrowego fragmentu trasy od węzła Puławska do węzła Przyczółkowska. Ta część inwestycji obejmuje budowę tunelu pod Ursynowem. Do budowy przymierza się 10 firm i konsorcjów, które uczestniczą w przetargu.
Najtaniej, za 1,222 mld zł chce wybudować odcinek włoska firma Astaldi. Nieco więcej – 1,305 mld zł zaproponowało konsorcjum firm Porr Polska i Porr Bau GMBH, a także polsko-ukraińskie konsorcjum Ids-Bud i Altis-Holding, którego oferta wynosi 1,374 mld zł. Z kolei najdroższą ofertę złożyło konsorcjum Strabag i Budimex, które chce otrzymać za budowę prawie 2,432 mld zł. Tymczasem GDDKiA ma do wydania niecałe 1,615 mld zł.
Najlepsza oferta zostanie wybrana według kryterium: 90 proc. wagi stanowić będzie cena, pozostałe 10 proc. – okres gwarancji. W tym ostatnim przypadku dziewięciu wykonawców zaoferowało gwarancję 20-letnią, natomiast jeden – firma Metrostav – gwarancję 11-letnią.
To już kolejny przetarg na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy, w którym otwarto oferty firm uczestniczących w postępowaniu. Przed tygodniem otwarte zostały oferty na realizację zadania C – zaprojektowania i budowy odcinka o długości ok. ok. 7,45 km wraz z budową dwóch estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Najniższa oferta wyniosła ok. 561,7 mln zł, a najwyższa ok. 714,8 mln zł, przy czym kosztorys inwestora wynosił ok. 923,8 mln zł.
Z kolei najniższą cenę za realizację zadania B, czyli trasy o długości 6,45 kilometra od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę zaproponowało konsorcjum z firmą Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt z Turcji jako liderem i Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów jako partnerem - 757,64 mln zł.
Otwarte w poniedziałek oferty obejmują budowę metodą odkrywkową tunelu pod Ursynowem, który będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Ma być dwunawowy, co oznacza, że każda z dwóch jezdni będzie przebiegać w osobnym tunelu.
Obie jezdnie będą mieć po trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny o szerokości 3,75 metra. Tunel poprowadzi drogę ekspresową S2 m.in. pod ulicami Pileckiego, Stryjeńskich, Braci Wagów, Al. KEN, Lanciego i Rosoła oraz pod I linią metra. Pod powierzchnię wejdzie między ulicami Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, natomiast wyjdzie na skarpie, za ul. Nowoursynowską.WQW
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.