Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Więcej pociągów pod Warszawą

Adam Woźniak 30-01-2015, ostatnia aktualizacja 30-01-2015 13:21

Wzrośnie liczba połączeń kolejowych na trasie Warszawa – Grodzisk Mazowiecki. Jeśli do połowy stycznia na tory wyjeżdżały 53 składy dziennie, od jutra będzie ich aż 72.

autor: Bartek Sadowski
źródło: Fotorzepa

PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły wymianę rozjazdów na stacji w Grodzisku, dzięki czemu od soboty zwiększa się liczba pociągów kursujących na tej rasie.

Wymiana rozjazdów została przeprowadzona w ciągu 14 dni. To jedno z ostatnich zadań związanych z modernizacją grodziskiej stacji. Od listopada pasażerowie korzystają z nowego peronu wyspowego, gdzie zamontowano nową wiatę. Obecnie powstaje kolejny peron przylegający do budynku dworca oraz przejście podziemne. Na stacji wymieniono wszystkie tory, urządzenia sterowania ruchem i zamontowano również 4 najnowocześniejsze rozjazdy, pozwalające na zmianę toru przy prędkości 130 km/h.

Nowy układ torów w Grodzisku pozwala na postoje pociągów dalekobieżnych, dzięki czemu pomiędzy godzinami 6 a 9 rano z Grodziska do Warszawy będą odjeżdżały 3 składy, jadące bezpośrednio do Warszawy Zachodniej w czasie krótszym niż 18 minut. W rezultacie do dyspozycji będzie o 19 połączeń więcej.

Wzrost przepustowości na modernizowanej linii pozwoli do minimum ograniczyć utrudnienia związane z następnym etapem prac w Pruszkowie. Od 1 lutego startuje tam ostatnia faza przebudowy mostu nad rzeką Utratą. Prace na stacji w wymagały krótkotrwałego ograniczenia liczby połączeń. W celu zapewnienia dojazdu do stolicy, na czas robót uruchomiona była zastępcza komunikacja autobusowa w kierunku Milanówka.

PKP PLK na trasie Warszawa – Skierniewice przebudowały dotychczas około 100 km torów. Modernizacja objęła również wymianę 86 rozjazdów i rozwieszenie 125 km sieci trakcyjnej. Położono już ponad 170 tysięcy nowych podkładów.

Ostatni etap prac, poza stacją Grodzisk Mazowiecki, obejmuje 13 km odcinek Żyrardów - Grodzisk Mazowiecki. Budowane są nowe tory i cztery perony w Międzyborowie i Jaktorowie. Gotowy jest system sterowania ruchem, a wszystkie roboty na tym odcinku zakończą się w drugiej połowie roku.

Linia Grodzisk Mazowiecki – Warszawa jest kluczowym odcinkiem trasy z Warszawy m.in. do Katowic, Krakowa i Wrocławia. Nowe tory na tym bardzo obciążonym ruchem kolejowym odcinku pozwoliły również na poprawę punktualności składów

"Rzeczpospolita"

Najczęściej czytane