Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nowe metro, inne bramki

blik 07-03-2015, ostatnia aktualizacja 07-03-2015 09:24

W drugiej linii podziemnej kolejki będą inne bramki niż w pierwszej.

Nowe bramki, na nowej linii metra
źródło: materiały prasowe
Nowe bramki, na nowej linii metra

W niedzielę przed południem otwarcie centralnego odcinka nowej kolejki podziemnej. Wejścia do niej nie strzegą „kołowrotki", a szklane szyby.

Jak z nich korzystać? – To bardzo proste. Wystarczy przyłożyć kartę lub wsunąć bilet do kasownika, a szklane płyty otworzą się same – mówi Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.

Podkreśla, że trzeba pamiętać o kilku podstawowych zasadach.- Wchodząc na stację trzeba skierować się do bramki oznaczonej zieloną strzałką. Przezroczyste tafle są oznakowane żółtymi pasami tak, aby były dobrze widoczne – tłumaczy Krajnow.

Po przyłożeniu karty do czytnika od razu rozsuną się szklane płyty, które umożliwią pasażerom przejście na teren stacji. - Oczywiście do podziemnej kolejki można wejść korzystając z biletu jednorazowego czy dobowego, ale bramka nie otworzy się dopóki bilet nie zostanie odebrany – tłumaczy rzecznik ZTM.

Wychodząc ze stacji pasażerowie też będą korzystać z bramek z zielonymi strzałkami. Jednak w tej sytuacji szklane drzwi rozsuną się automatycznie.

- Opiekunowie, którzy podróżują z dziećmi, za przejazd których nie muszą jeszcze płacić powinni prowadzić je tuż przed sobą, bo bramka zamyka się automatycznie za przechodzącym pasażerem – tłumaczy Krajnow.

Dla osób niepełnosprawnych, rodziców z wózkami czy podróżnych z większym bagażem na każdej stacji są szersze bramki. – Są one dwukierunkowe. Pełnią jednoczenie rolę wejścia i wyjścia, a kierunek ruchu pokazują oznaczenia. Jeśli wyświetlany jest symbol czerwonego krzyżyka, trzeba przepuścić osobę idącą z przeciwnego kierunku. Po chwili na bramce pokaże się zielona strzałka oznaczająca możliwość przejścia z tej strony – tłumaczy Krajnow.

Dla osób, które chcą wcześniej poznać zasady działania nowych bramek w metrze ZTM przygotował specjalne filmy. Można je obejrzeć na stronie www.youtube.com/ztmwarszawa .

ŻW Online

Najczęściej czytane