Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Luksus w WKD

koz 28-04-2015, ostatnia aktualizacja 28-04-2015 18:21

Warszawska Kolej Dojazdowa będzie miała nowe zestawy trakcyjne. Powstają one w nowosądeckim Newagu.

Tak będzie wyglądał nowy skład WKD
źródło: Materiały Organizatora
Tak będzie wyglądał nowy skład WKD
Wnętrze nowego pociągu
źródło: Materiały Organizatora
Wnętrze nowego pociągu
Wnętrze nowego pociągu
źródło: Materiały Organizatora
Wnętrze nowego pociągu

Na zlecenie Warszawskiej Kolei Dojazdowej produkowany jest sześcioczłonowy pojazd, który wyróżniać będzie wyjątkowy design, funkcjonalność oraz zaawansowane rozwiązania konstrukcyjne.

W EZT 39WE będzie miał nowoczesny kształt. Czoło z dużą szybą przednią nada pociągowi nowoczesny kształt, a także zapewni maszyniście doskonałą widoczność. Wyświetlacz oraz reflektor górny zamknięte będą w jednym pasie z szybą. Całość domknął masywne osłony absorberów energii zderzenia, które będą przypominały płozy i sprawiać wrażenie jakby pojazd sunął nad powierzchnią ziemi.

Duża ilość drzwi pojazdu ułatwi wsiadanie i wysiadanie. Przestronne przedsionki, pozwalają na wygodne korzystanie z pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się np. matkom z małymi dziećmi oraz rowerzystom. Wnętrze łączy odcienie bieli i grafitu z kontrastującymi granatowymi fotelami.

Lampy sufitowe i otwory wentylacyjne będą w kształcie trapezów. Projektując pociąg konstruktorzy szczególną uwagę zwrócili na bezpieczeństwo. Kabina maszynisty podporządkowana została w stu procentach ergonomii pracy. Specjalnie zaprojektowany pulpit rozbudowany dookoła fotela maszynisty pozwala na dostrzeżenie obiektów znajdujących się w bliskiej odległości od czoła pojazdu. Zainstalowany zostanie w nim system monitoringu rejestrowania zdarzeń, co ma zapewnić bezpieczeństwo pasażerom w trakcie podróży. Pojazdy wyposażone zostaną w klimatyzację.

Podczas projektowania pojazdu dla WKD konstruktorzy wykorzystali innowacyjne rozwiązania techniczne. Jednym z nich jest konstrukcja nadwozia pojazdu oraz metody ograniczenia hałasu emitowanego do otoczenia. Sześcioczłonowy pojazd o długości 60 m będzie się składał z dwóch jednoprzestrzennych części po trzy człony każda. Pomieści łącznie 505 pasażerów w tym 164 na miejscach siedzących.

39WE na linii WKD pojadą z prędkością 80 km/h. Na tory Warszawskiej Kolei Dojazdowej wyjadą - jak zapewnia przewoźnik,  w 2016 roku.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane