Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Zamykają przejazd w Międzylesiu

koz 17-06-2015, ostatnia aktualizacja 19-06-2015 10:20

Z powodu budowy tunelu w Międzylesiu zamknięty zostanie istniejący przejazd przez tory oraz pobliskie ulice. Bezkolizyjny przejazd będzie gotowy w przyszłym roku.

autor: Bartek Sadowski
źródło: Fotorzepa

Budowa tunelu pod torami kolejowymi do Otwocka i Lublina to duże przedsięwzięcie. Oprócz wybudowania 80 metrowego tunelu przebudowane zostaną ulice Zwoleńska i Żegańska. Tunel znacznie ułatwi komunikację w Wawrze.

Prace budowlane rozpoczęły się w lutym tego roku i jedyną zmianą w ruchu drogowym jaka się z nimi dotychczas wiązała jest zamknięcie ul. Zwoleńskiej pomiędzy Rogatkową a Patriotów oraz ul. Mrówczej na skrzyżowaniu ze Zwoleńską. Teraz jednak konieczne będą kolejne, bardziej uciążliwe zmiany w ruchu drogowym.

I tak: od 19 czerwca ok. godz. 22 zamknięty zostanie przejazd kolejowy w Międzylesiu oraz ul. Żegańska pomiędzy ul. Patriotów i K. Szpotańskiego a M. Pożaryskiego. Objazd poprowadzony zostanie ulicami M. Pożaryskiego i M. Kajki oraz ul. Patriotów do przejazdu w Radości.

Od 26 czerwca ok.godz. 22 otwarty zostanie tymczasowy przejazd kolejowy w Aninie. W sierpniu otwarta zostanie ul. Zwoleńska i Mrówcza oraz zamknięta ul. Patriotów po zachodniej stronie torów przy skrzyżowaniu z ul. Zwoleńską. Przebudowa ulicy potrwa ok. 3 miesięcy. Objazd możliwy będzie ul. Mrówczą lub K. Szpotańskiego i Patriotów (po przejechaniu przez tory w Aninie).

Od lutego 2016 r. planowane jest zamknięcie wschodniej części ul. Patriotów przy skrzyżowaniu z ul. Żegańską.

Z budową tunelu skoordynowany został remont wschodniego toru linii otwockiej. PKP PLK wymienią około 15 km szyn, 12 tys. podkładów, tłuczeń oraz 7 rozjazdów pomiędzy stacjami Warszawa Falenica a Warszawa Wawer. Pozwoli to podnieść maksymalną prędkość pociągów z 80 do 120 km/h. Kolejarze opracowują także szczegółową koncepcję modernizacji całej trasy od Warszawy Wschodniej do Otwocka i dalej z Otwocka do Lublina. W tym roku ogłoszą przetarg na modernizację odcinka Otwock - Lublin. Maksymalna prędkość pociągów zostanie podwyższona do 160 km/h i powstanie drugi tor na odcinku do Pilawy.

Kolejarze zamknęli tor wschodni 14 czerwca. Pociągi na odcinku Warszawa Wawer – Warszawa Falenica korzystają wyłącznie z jednego toru, dlatego ograniczona jest oferta SKM trasie do Otwocka, jak i oferta KM na trasach do Otwocka, Pilawy i Dęblina. Niektóre pociągi SKM zostały skrócone do stacji Warszawa Wawer. Rozkład jazdy został jednak tak ułożony, żeby zapewnić możliwie dużą liczbę pociągów jadących w kierunku centrum Warszawy w porannym szczycie, a w popołudniowym – w kierunku przeciwnym.

Z powodu na mniejszą liczbę pociągów została uruchomiona autobusowa linia zastępcza ZS7, która będzie kursowała wzdłuż linii kolejowej na trasie: Wiatraczna – Grochowska – Płowiecka – Patriotów – Józefów – Otwock.

Wszystkie bilety ZTM (z zastrzeżeniem ważności stref biletowych) są honorowane w pociągach Kolei Mazowieckich na odcinku Otwock – Warszawa Zachodnia.

Pasażerowie z biletami ZTM w pociągach KM niewyposażonych w kasowniki, w celu skasowania lub aktywowania biletów, powinni udać się do kierownika pociągu – wsiadając pierwszymi drzwiami, licząc od czoła składu (zgodnie z zasadami obowiązującymi w KM). Bilety KM są honorowane: w pociągach SKM na odcinku Otwock – Warszawa Zachodnia, w autobusach komunikacji zastępczej ZS7 (Otwock – Wiatraczna), w autobusach linii 521 na odcinku Falenica – pl. Zawiszy oraz w innych autobusach i tramwajach na trasach pokrywającym się z tym odcinkiem.

W czasie zamknięcia ul. Żegańskiej (od M. Pożaryskiego do Patriotów/K. Szpotańskiego) – od 20 czerwca – linie autobusowe 115, 119 i 305 będą kursowały innymi trasami. Linia autobusowa 115 – od skrzyżowania ulic Patriotów/Żegańska/Szpotańskiego – zostaje skierowana ciągiem ulic: Szpotańskiego – IX Poprzeczna (powrót: VIII Poprzeczna) – Kajki i dalej swoją trasą podstawową. Linia autobusowa 119 – od ronda na skrzyżowaniu ulic Lucerny/Patriotów/Widoczna – zostaje skierowana ulicami: Widoczna – Błękitna – Floriana – Trakt Lubelski – wiadukt w ciągu ulic Płowiecka-Czecha – Sejmikowa (powrót: Kaczeńca – Skrzyneckiego – Powszechna – wiadukt w ciągu ulic Czecha-Płowiecka – Widoczna) – Wydawnicza – Szpotańskiego – IX Poprzeczna (powrót: VIII Poprzeczna) – Kajki – Pożaryskiego – Żegańska i dalej trasą obecnie obowiązującą.

Linia autobusowa 305 – od skrzyżowania ulic Patriotów/Żegańska/Szpotańskiego – zostaje skierowana ciągiem ulic: Szpotańskiego – IX Poprzeczna (powrót: VIII Poprzeczna) – Kajki – Pożaryskiego – Żegańska i dalej swoją trasą podstawową.

Od 26 czerwca, po otwarciu przejazdu kolejowego w Aninie, linie 115 i 305 nadal będą kursowały trasami wprowadzonymi 19 czerwca ale zmieni się trasa linii 119. Od skrzyżowania Lucerny i Widocznej: przejazd w Aninie – Szpotańskiego – IX Poprzeczna (powrót: VIII Poprzeczna) – Kajki – Pożaryskiego do swojej trasy.

Przy stacji Warszawa Międzylesie wybudowany zostanie 80-metrowy tunel pod torami, który będzie na północ od przejazdu kolejowego. Przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany. Powstaną także dwa przejścia podziemne – jedno pod ul. Patriotów/K. Szpotańskiego z wejściami na peron oraz drugie pod ul. Żegańską na wysokości urzędu dzielnicy Wawer.

Powstaną dwa nowe ronda na skrzyżowaniu ulic Zwoleńskiej i Mrówczej oraz Żegańskiej i Dworcowej, natomiast rondo przy ul. M. Pożaryskiego zostanie przebudowane. Nowe odcinki ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej będą usytuowane na północ od przejazdu przez tory kolejowe, natomiast istniejący fragment ul. Zwoleńskiej od Mrówczej do Patriotów oraz ul. Żegańskiej od Dworcowej do K. Szpotańskiego będą służyły jako drogi lokalne.

Wszystkie prace mają się zakończyć w listopadzie 2016 r., ich koszt to 87 mln zł. Wykonawcą jest firma STRABAG sp. z o.o.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane