Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Autobusy na prąd na Trakcie

koz 01-07-2015, ostatnia aktualizacja 02-07-2015 08:49

Dziesięć elektrycznych Solarisów przyjechało już do stolicy. Autobusy kursują Traktem Królewskim.

Nowe autobusy
źródło: materiały prasowe
Nowe autobusy

Obsługując one linię 222. To pierwsze elektryczne pojazdy w taborze Miejskich Zakładów Autobusowych.

- Sukcesywnie wymieniamy i unowocześniamy tabor Miejskich Zakładów Autobusowych. I sięgamy po coraz bardziej ekologiczne i ekonomiczne rozwiązania, zastępując auta spalinowe pojazdami niskoemisyjnymi. Po naszych ulicach jeżdżą już hybrydy i autobusy gazowe, a teraz na reprezentacyjnym Trakcie Królewskim kursują już autobusy elektryczne – informuje Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent miasta.

Solarisy Urbino electric wyposażono w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej i Internet. Mają baterie o pojemności ponad 200 kWh i silniki trakcyjne o mocy 160 kW, a ładowanie odbywa się przy wykorzystaniu metody plug-in z ładowarki o mocy 120 kW (co wystarczy na przejechanie 100 km).

Przypomnijmy w 2011 r. do Warszawy trafiły pierwsze ekologiczne hybrydowe autobusy, a w tym roku dołączyły do nich autobusy zasilane gazem LNG, które spełniają najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. W latach 2015-2017 do stolicy przyjedzie kolejnych 130 niskoemisyjnych autobusów, które zostaną zakupione przy wykorzystaniu środków unijnych.

W Warszawie sukcesywnie rośnie także liczba prywatnych aut elektrycznych i hybrydowych. W 2014 r. zarejestrowano 512 aut hybrydowych, a przez kilka miesięcy 2015 r. już 317. Właściciele tych pojazdów, zgodnie z zarządzeniem Prezydenta Warszawy mogą otrzymać identyfikator TK i jeździć bez ograniczeń Krakowskim Przedmieściem i Nowym Światem.

Elektryczne autobusy stacjonują obecnie na zajezdni Woronicza, ale ich bazą docelową będzie zajezdnia Redutowa.

Od 2007 roku spółka MZA kupiła już 927 nowoczesnych, niskopodłogowych autobusów za ponad miliard złotych.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane