Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Remont średnicówki. Potężne zmiany na kolei

koz 06-11-2015, ostatnia aktualizacja 06-11-2015 08:14

Kolejowa linia średnicowa będzie remontowana od 6 do 18 listopada. Pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość.

Most średnicowy
autor: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Most średnicowy

Prace będą prowadzone przez całą dobę przy utrzymaniu ruchu pociągów po jednym torze. Jak informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK robotnicy zdemontują i wymienią w tunelu średnicowym szyny oraz specjalne mocowania. Zastosowany jest tam specjalny tor tzw. bezpodsypkowy.

W czasie prac niektóre pociągi będą kursować tylko do oraz ze stacji Warszawa Zachodnia oraz do lu ze stacji Warszawa Wschodnia. Składy będą też kursować przez Warszawę Centralną.

W tym czasie wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej oraz Kolei Mazowieckich  między Dworcem Zachodnim a Wschodnim. Wprowadzone zostanie także wzajemne honorowanie biletów.

W trakcie prac pociągi SKM i KM jadące od strony Warszawy Wschodniej w kierunku Warszawy Zachodniej będą w większości przypadków kursować po torach podmiejskich (przez Warszawę Śródmieście). Wyjątkowo w najbliższy weekend (od 6.11 od godz. 22 do 9.11 do godz. 5) będą kursować torem nr 3 (południowym), wykorzystywanym zwyczajowo do obsługi ruchu w kierunku Warszawy Wschodniej.

"A zatem pasażerowie chcący w tych dniach jechać w kierunku zachodnim (na linię skierniewicką, radomską, łowicką, czy też na Lotnisko Chopina) będą musieli przejść – na przystankach Warszawa Powiśle i Warszawa Stadion – na peron nr 1, natomiast na przystanku Warszawa Śródmieście – na peron 1 lub 2" - opisuje Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

Od godzin porannych w poniedziałek 9 listopada pociągi jadące od strony Warszawy Wschodniej w kierunku Warszawy Zachodniej wrócą na swój właściwy tor czyli nr 4 – północny.

W całym okresie remontu pociągi SKM i KM jadące od strony Warszawy Zachodniej w kierunku Warszawy Wschodniej będą kursować po torach dalekobieżnych – przez Warszawę Centralną, z pominięciem przystanków Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle oraz Warszawa Stadion.

"Aby móc dostać się w rejon poszczególnych przystanków, które będą pomijane, należy skorzystać z oferty innych środków transportu ZTM – przede wszystkim tramwajów i autobusów obsługujących ciąg Alei Jerozolimskich" - radzi Krajnow.

W związku z pracami wiele pociągów skończy lub rozpocznie kursowanie na stacji Warszawa Zachodnia (linia skierniewicka, łowicka, radomska) lub na stacji Warszawa Wschodnia (linia otwocka, linia mińska, linia legionowska). Dla pasażerów chcących dostać się w rejon centrum Warszawy możliwe będzie skorzystanie z większości pociągów dalekobieżnych spółki PKP Intercity, z pociągów InterREGIO Przewozów Regionalnych, a także (od strony zachodniej) z pociągów WKD.

Pociągi SKM linii S1 będą kursowały (7 - 8 listopada) w relacji Warszawa Zachodnia – Pruszków, a w dniach od 9 do 17 listopada – w relacji Warszawa Śródmieście – Pruszków. Na odcinku Warszawa Śródmieście – Warszawa Zachodnia linia S1 będzie w obu kierunkach wahadłowo kursować torem południowym, obsługującym zwyczajowo ruch w kierunku Warszawy Wschodniej.

No odcinku otwockim, zamiast linii SKM S1 na tory wyjadą pociągi linii S11, które w większości przypadków będą kursowały między Warszawą Wschodnią i Warszawą Aninem lub Otwockiem. Wybrane kursy S11 będą wydłużone do Warszawy Zachodniej.

"Pociągi lotniskowe Kolei Mazowieckich linii RL będą kursowały wyłącznie na trasie Warszawa Wschodnia – Modlin. W związku z tym, zmniejszy się liczba pociągów obsługujących Lotnisko Chopina oraz dojazd na Służewiec, stąd osobom dojeżdżającym do pracy np. w rejon tzw. Mordoru i okolic, które zazwyczaj korzystały z pociągów KM linii RL proponujemy w okresie prowadzenia prac przejazd, w miarę możliwości, innymi środkami komunikacji ZTM" - dodaje Krajnow.

Honorowanie biletów

Od 6 (godz. 22) do 18 listopada (godz. 04.00) wszystkie rodzaje biletów ZTM będą ważne: w pociągach KM na obszarze I i II strefy biletowej ZTM; w pociągach WKD na odcinku Warszawa Śródmieście WKD – Opacz w pociągach PKP IC na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia – Legionowo (oprócz pociągów EIP „Pendolino", wagonów kl. 1., sypialnych i kuszetek); w pociągach Przewozów Regionalnych (PR) na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia.

Oznacza to, że pomiędzy Warszawą Wschodnią, Centralną i Zachodnią z odpowiednim biletem ZTM można podróżować każdym pociągiem oprócz EIP Pendolino i wagonów kl. 1, sypialnych/kuszetek.

Krajnow ostrzega, że przewóz większego bagażu (w tym rowerów) i zwierząt w pociągach WKD, PKP IC i PR odbywa się na zasadach określonych przez tych przewoźników (np. przewóz rowerów jest odpłatny).

W pociągach KM, WKD, PKP IC i PR pasażerowie z biletami kartonikowymi ZTM, które nie zostały wcześniej skasowane, mają obowiązek do ich skasowania przez trwałe napisanie na ich odwrocie daty i godziny w formacie 24-godzinnym, czyli np. 12.11. godz. 08.15. Pasażerowie z biletami zakodowanymi na Warszawskiej Karcie Miejskiej będą musieli wcześniej aktywować kartę w punkcie sprzedaży lub w kasowniku.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane