Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Miliony na ścieżki

koz 16-12-2015, ostatnia aktualizacja 16-12-2015 17:22

Samorządowcy planują nowe ścieżki rowerowe. Na takie inwestycje może zostać przeznaczonych w przyszłym roku ponad 400 mln zł.

autor: Gardziński Robert
źródło: Fotorzepa

Wyzwaniem na najbliższe lata dla mazowieckich samorządów jest projekt budowy ścieżek rowerowych. O najważniejszych wytycznych budowania spójnej ich sieci na Mazowszu rozmawiali w urzędzie marszałkowskim.

– Jednym z elementów, który buduje gospodarkę niskoemisyjną jest program sieci ścieżek rowerowych na Mazowszu – zaznaczył marszałek Adam Struzik. – Posłuży on nie tylko turystyce i rekreacji, ale również w obrębie aglomeracji może dotyczyć dojazdu do pracy – dodał marszałek.

Władze Mazowsza będą tworzyły koncepcja budowy dróg rowerowych. Jej założeniem jest uzyskanie jak najdłuższej, spójnej sieci obejmującej całe województwo. Na ten cel przygotowane są środki unijne dla samorządów - w 2016 r. w sumie 403,6 mln zł.

– Plan działania jest bardzo ambitny. Nie wybudujemy tyle dróg rowerowych, ile mamy dróg twardych, a wiec ok. 40 tys. km. Chcemy jednak poprzez budowę ścieżek rowerowych skomunikować Mazowsze w taki sposób, żeby można było przejechać przez całe województwo z każdego powiatu do sąsiedniego – powiedział Krzysztof Knyż, oficer rowerowy na Mazowszu.

Do realizacji tego zadania konieczna jest współpraca samorządów – województwa, powiatów i gmin. Podczas spotkania przedstawiono zasady tworzenia map sieci dróg rowerowych na terenie powiatów i województwa. Zostały także szczegółowo omówione standardy ścieżek rowerowych – jak powinny być budowane by były bezpieczne w zależności od ich przeznaczenia i miejsca przebiegu.

– Budując ścieżki trzeba pamiętać również o pieszych. Ścieżki powinny być również tak zaprojektowane, aby nie znajdowały się na nich żadne przeszkody i aby nie trzeba było na nich lawirować – podsumował Wojciech Pasieczny, wiceprezes Fundacji Zapobiegania Wypadkom Drogowym.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane